تعمیر موتورخانه

تعمیر پمپ آب موتورخانه

تعمیر پمپ آب موتورخانه
زمان مطالعه: 5 دقیقه

سرویس و تعمیر پمپ آب موتورخانه در افزایش بازدهی و راندمان سیستم حرارت مرکزی تاثیر مطلوب و بسزایی برجای می گذارد. از سوی دیگر، از جمله بخش های مهم و حائز اهمیت در سیستم حرارت مرکزی ساختمان، به تعمیر و نگهداری پمپ های موتورخانه اختصاص پیدا می کند. وجود هرگونه نقص و ایراد در پمپ موتورخانه، کاهش راندمان و بازدهی تجهیزات گرمایشی و سرمایشی ساختمان را به همراه خواهد داشت.

 

اهمیت تعمیر پمپ آب موتورخانه

به طور کلی، در ساختار سیستم حرارتی مرکزی از دو نوع پمپ گردشی (سیرکولاسیون) و بوستر پمپ (پمپ تامین فشار) استفاده می شود. بوستر پمپ ها برای ساختمان های چند طبقه و به منظور افزایش فشار آب بسیار کاربرد دارند. پمپ های سیرکولاسیون با افزایش گردش جریان آب، در ارتقای انتقال حرارت، تاثیرگذار و موثر هستند. پمپ های گردشی ضمن نصب شدن بر روی خط برگشت، به صورت دائم و مستمر کار می کنند.

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

پمپ های آب موتورخانه در زمره پمپ های سانتریفیوژ یا گریز از مرکز قرار می گیرند. افزایش جریان گردش آب و صرفه جویی در مصرف انرژی، از مشخصات بارز این تجهیزات گرمایشی به شمار می رود. به علت کارکرد مداوم و مستمر، احتمال خرابی و معیوب شدن پمپ های آب وجود دارد. در چنین شرایطی سرویس و تعمیر پمپ آب موتورخانه بیش از پیش اهمیت و ضرورت پیدا می کند.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   تعمیر موتورخانه شرق تهران

 

تعمیر پمپ آب موتورخانه

تعمیر پمپ آب موتورخانه

 

 

مشکلات شایع پمپ آب موتورخانه

1- روشن و خاموش شدن پیاپی پمپ  

فعال شدن و غیر فعال شدن پی در پی را می توان از مشکلات رایج و متداول پمپ آب موتورخانه به حساب آورد. سوراخ شدن و فرسودگی منبع فشار و تیوب، از دلایل اصلی بروز این مشکل می باشد. در صورت سوراخ شدن منبع فشار، روشن و خاموش شدن متوالی پمپ را شاهد خواهیم بود.

2- نفوذ و وجود هوا در آب

وجود هوا در لوله های آب موتورخانه، یکی دیگر از مشکلات شایع پمپ های آب به شمار می آید. نفوذ آب در پمپ، کاهش مقدار و ارتفاع آبدهی سیستم حرارت مرکزی را در پی دارد. هواگیری پمپ موتورخانه، از بهترین راهکارها برای برطرف ساختن این مشکل محسوب می شود.

 

 

 

3- تولید سروصداهای غیر عادی

در برخی مواقع، در هنگام کارکرد سیستم حرارت مرکزی و فعال شدن پمپ های آب، سروصداهای ناهنجار و بعضا آزاردهنده ای تولید می شود. عدم توجه به این مورد به تدریج می تواند منجر به معیوب شدن و از کار افتادن پمپ‌های آب سیستم حرارت مرکزی شود. تعمیر یا تعویض سیم پیچ، آب بند و سیل های مکانیکی، واسطه و کوپلینگ، در رفع این مشکل کمک شایانی می نماید.

4- لرزش و ارتعاش پمپ

لرزش و ارتعاش پمپ در حین کارکرد را می توان از دیگر مشکلات رایج این تجهیزات برشمرد. دلیل اصلی ارتعاش پمپ، به ویژه در هنگام کارکرد، به تراز نبودن کوپلینگ سیستم بر می گردد. بنابراین، با تراز شدن کوپلینگ، به احتمال بسیار قوی، لرزش و ارتعاش پمپ آب برطرف خواهد شد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   نحوه تعمیر تاسیسات موتورخانه

 

 

 

تعمیر پمپ آب موتورخانه

تعمیر پمپ آب موتورخانه

 

 

 

 

هزینه تعمیر پمپ آب موتورخانه

برآورد و تخمین زدن هزینه تعمیر موتورخانه، با نوع خرابی و ایراد ایجاد شده رابطه مستقیم و تنگاتنگ دارد. بر این اساس، متناسب با میزان خرابی و حجم کاری، هزینه تمام شده سرویس و تعمیرات پمپ های آب موتورخانه مشخص می گردد. همچنین، در مواقع بروز خرابی های شدید، تعویض پمپ لازم و ضروری می شود. این موجب افزایش هزینه های مربوط به سرویس و تعمیرات پمپ موتورخانه می شود.

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

مرکز معتبر تعمیر پمپ آب موتورخانه

مجموعه سرویسیار 24 از مراکز و مراجع معتبر و حرفه ای، در زمینه تعمیرات تخصصی پمپ های آب موتورخانه، در سطح شهر تهران به شمار می رود. بهره مندی از تعمیرکاران کاربلد، ارائه بهترین و تخصصی ترین خدمات، اعزام تعمیرکار به محل و خدمات شبانه روزی، از شاخصه های برجسته شرکت serviceyar24 قلمداد می گردد.

۱- آیا خدمات شما گارانتی دارد؟

بله کلیه خدمات ارائه شده توسط سرویسیار ۲۴ از جمله تعمیر پمپ آب موتورخانه دارای گارانتی می باشد.

۲- هزینه تعمیر پمپ آب موتورخانه چقدر است؟

برآورد و تخمین زدن هزینه تعمیر موتورخانه، با نوع خرابی و ایراد ایجاد شده رابطه مستقیم و تنگاتنگ دارد.

۳- سرویسیار۲۴ چه امتیازی در تعمیر پمپ آب موتورخانه دارد؟

بهره مندی از تعمیرکاران کاربلد، ارائه بهترین و تخصصی ترین خدمات، اعزام تعمیرکار به محل و خدمات شبانه روزی، از شاخصه های برجسته شرکت serviceyar24 قلمداد می گردد.

۴- بروز چه مشکلاتی در پمپ آب موتورخانه نیاز به تعمیرات دارد؟

1- روشن و خاموش شدن پیاپی پمپ آب 2- نفوذ و وجود هوا در آب 3- تولید سروصداهای غیر عادی 4- لرزش و ارتعاش پمپ آب

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 24 میانگین: 4.7]

نوشته های مشابه

6 دیدگاه در “تعمیر پمپ آب موتورخانه

  1. مسعود گفت:

    سلام برای تعمیر پمپ آب موتورخانه چقدر میگیرید ؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . لطفا برای استعلام دقیق قیمت تعمیر پمپ آب با شماره های اعلام شده تماس بگیرید .

  2. مهدیان گفت:

    سلام تعمیر پمپ آب موتورخانه چقدر زمان میبره ؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما باید بازدید حضوری انجام بشه تا میزان خرابی پمپ آب موتورخانه مشخص بشه بعد از اون میشه راجع به مدت زمان تعمیر پمپ آب موتورخانه نظر داد . با شماره های اعلام شده در ارتباط باشید .

  3. احمدی گفت:

    سلام وقت بخیر ، این گارانتی خدمات که نوشتین توی سایتتون معنیش چیه ؟ مثلا برای تعمیر پمپ آب موتورخونه گارانتی چی میشه ؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما جناب احمدی . گارانتی خدمات یعنی قسمتی که توسط مجموعه سرویسیار تعمیر و سرویس میشه ، اگر دوباره دچار خرابی شد برای تعمیرش هزینه ای از شما دریافت نخواهد شد . به این نکته توجه داشته باشید که قسمتی که توسط ما تعمیر میشه شامل این گارانتی هست . برای پمپ آب موتورخانه هم به همین صورت . بعد از تعمیر اگر تا 6 ماه مجددا پمپ آب موتورخانه دچار مشکل شد ، تعمیر مجدد هزینه ای نداره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *