تعمیر موتورخانه

تعمیر دیگ موتورخانه

تعمیر دیگ شوفاژ
زمان مطالعه: 5 دقیقه

تعمیر دیگ شوفاژ

اجزا و تجهیزات مختلفی درون موتورخانه ها وجود دارند که هر کدام وظایف متفاوتی را ایفا می نمایند و از اینرو بر عملکرد کلی موتورخانه اثرگذارند. دیگ شوفاژ یکی از این اجزا و تجهیزات مهم می باشد. این وسیله در تامین گرمای مورد نیاز نقش به سزایی را جرا می کند.  به همین مناسبت در این نوشته در رابطه با تعمیر آن بیشتر خواهیم گفت.

 

دیگ شوفاژ یا دیگ موتورخانه چیست؟

این وسیله را از چدن یا فولاد می سازند. نگهداری از آب، گرم کردن آن و تحویل به سایر بخش ها از جمله وظایف دیگ شوفاژ می باشند. دیگ شوفاژ یا دیگ موتورخانه یا بویلر هر سه به مخزن آبی اشاره دارند که در تجهیزات موتورخانه محل جوشاندن آب است . این مخزن آب به واسطه مدل طراحی یک مخزن در بسته و تحت فشار است تا بتواند با صرف کمترین انرژی دمای آب را به مقدار لازم افزایش دهد . انواع دیگ های شوفاژ بنا به درخواست مشتری ممکن است دیگ چدنی ، دیگ فولادی و یا دیگ چگالشی باشند که البته وظیفه هر سه یکسان است . دیگ شوفاژ چدنی از متداول ترین انواع دیگ های موتورخانه است که معمولا در ساختمان ها و صنایع کوچک مقیاس مورد استفاده قرار می گیرند . بویلر های فولادی نیز با توجه به طراحی مناسب خود معمولا در دیگ های بخار مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به جنس فولادی لوله ها راندمان بسیار مطلوبی دارند .

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   مشکلات رایج موتورخانه

 

 

تعمیر دیگ شوفاژ

تعمیر دیگ موتورخانه

 

 

به چه دلایلی ممکن است که دیگ شوفاژ به تعمیر نیاز پیدا کند؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که دلیل یا دلایل متعددی برای خرابی این وسیله وجود دارند. اما در این بین دو دلیل از اهمیت بیشتری برخوردارند.

  • تنظیم نبودن درجه حرارت دیگ
  • وجود مشکل در یکی از قطعات به کار رفته در ساختار بویلر

 

 

 

 

به چه دلایلی ممکن است تا درجه حرارت دیگ تنظیم نباشد؟

  • وجود مشکل در عایق بندی دیگ
  • ممکن است لوله ها رسوب بسته باشند و به اسید شویی نیاز داشته باشند
  • وجود مشکل در مشعل دیگ
  • عدم تنظیم ترموستات

 

 

این مقاله به شما پیشنهاد می شود : تعمیر موتورخانه

 

 

کدام قطعات بویلر می توانند دچار مشکل شوند؟

  • پره های دیگ موتورخانه

دیگ های شوفاژ اقسام مختلفی دارند و دیگ چدنی یکی از انواع آن به حساب می آید. این نوع بویلر برای انتقال گرما از چندین پره استفاده می کند و خرابی پره ها و وجود سوراخ در آنها می تواند عملکرد سیستم را تحت تاثیر دهد. از اینرو اگر یکی از پره ها دچار مشکل شد بهترین راه حل تعویض و جایگزینی آن با قطعه ی سالم می باشد.

 

  • لوله ها

لوله های دیگ بخار قطعات مهمی هستند که وظیفه دارند تا حرارت را به مخزن آب برسانند. از اینرو وجود مشکل در این بخش می تواند کارکرد درست و مفید بویلر را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. این اتفاق می تواند برای شما مشکل ساز شود و طبعا هر چقدر ابعاد خرابی بیشتر باشد مشکل نیز بزرگتر و دردسرساز تر خواهد بود. لذا بهترین کار این است که هر چه سریع تر برای تعویض لوله ها اقدام نمایید.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   اسید شویی موتورخانه

 

  • دیگ

دیگ موتورخانه همان وسیله ای است که آب را درون خودش نگه می دارد. از اینرو بدیهی است که خرابی این عضو می تواند ایجادگر مشکلات متعددی باشد. لذا اگر دیگ شوفاژ شما به هر دلیل خراب شد و نشت داد بایست هرچه سریعتر برای رفع آن اقدام نمایید.

 

 

 

تعمیر دیگ شوفاژ

تعمیر دیگ موتورخانه

 

 

چرا تعمیرِ به موقع دیگ شوفاژ مهم است؟

گفتیم که دیگ شوفاژ نیز مانند هر وسیله ی دیگری دچار استهلاک می شود و ممکن است به تعمیر نیاز داشته باشد. گفتنی است که تعمیر به موقع این وسیله از اهمیت برخوردار است. چرا که در صورت عدم انجام، خرابی به قسمت های دیگر سیستم گرمایش مرکزی تسری پیدا خواهد کرد و حتما می دانید که هر چه حوزه خرابی بیشتر شود هزینه و زمان تعمیر نیز بیشتر خواهد شد و راندمان و بهره وری به کمترین میزان خواهد رسید.

لازم به ذکر است که برای تعمیر باید کار را به شرکت های خدمات تاسیساتی واگذار نمود و این وظیفه خطیر را به یک تکنسین ماهر و کاربلد محول کرد.

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

 

تعمیر دیگ موتورخانه چقدر هزینه دارد؟

عوامل متعددی بر هزینه نهایی تعمیر این وسیله اثرگذارند که از این میان می توان به تعداد و کمیت مشکلات دیگ و کیفیت آنها اشاره کرد. با این حال لازم به ذکر است که تخمین هزینه تنها بعد از بررسی و عیب یابی دقیق قابل اعلام است و پیش از آن هر رقمی تخمینی است.

 

 

چرا باید دیگ موتورخانه را در زمان مناسب تعمیر یا سرویس کنیم ؟

در صورت عدم تعمیر دیگ شوفاژ در زمان مناسب ، ممکن است آسیب بیشتری متوجه سیستم موتورخانه شود و این باعث افزایش هزینه های تعمیر شما خواهد شد .

دیگ شوفاژ یا موتورخانه چیست؟

این وسیله را از چدن یا فولاد می سازند. نگهداری از آب، گرم کردن آن و تحویل به سایر بخش ها از جمله وظایف دیگ شوفاژ می باشند.

دلایل عمده نیاز به تعمیر دیگ شوفاژ چیست ؟

تنظیم نبودن درجه حرارت دیگ وجود مشکل در یکی از قطعات به کار رفته در ساختار بویلر

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 26 میانگین: 4.8]

نوشته های مشابه

8 دیدگاه در “تعمیر دیگ موتورخانه

  1. محمودی گفت:

    بسیار عالی و مفید

    1. ادمین گفت:

      ممنون از اظهار لطف شما . رضایت شما افتخار ماست

  2. پابدار گفت:

    تعمیر دیگ شوفاژ چه مدت زمان میبرد؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما برای دریافت مشاوره و پاسخ دقیق لطفا با سرویسیکاران تماس حاصل فرمایید

  3. محمودی گفت:

    سلام تعمیر دیگ موتورخونه کرج هم انجام میدین ؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . بله جهت هماهنگی تعمیر موتورخانه در کرج با شماره های اعلام شده در ارتباط باشید .

  4. بیطرف گفت:

    سلام خسته نباشید تعمیر دیگ موتورخانه توسط شما گارانتی داره و چه مدت؟و این که شما در مورد تمام قسمتهای موتورخانه و دیگ موتورخانه متخصص دارید؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . بله همه خدمات ما از جمله تعمیر دیگ موتورخانه شامل گارانتی هستند و برای تعمیر همه قسمت های موتورخانه متخصص داریم . با شماره های اعلام شده تماس بگیرید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *