مشعل

تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی  یک گام مهم برای بهینه سازی انرژی است. بیشتر انرژی ای که انسان برای حیات آسوده نیاز دارد از راه سوخت ها به دست می آید. از جمله سوخت های مهم میتوان نفت، گاز و گازوئیل را نام برد. از آنجایی که انسان به سوخت و انرژی نیاز وافر دارد، با توجه به اینکه اغلب مناطق کشور گازرسانی شده اند و همچنین هزینه بالای استفاده از سوخت های مایع مانند گازوئیل، تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی و یا تعویض مشعل گازوئیلی با مشعل دوگانه سوز(گازوئیلی و گازی) گسترش یافته است.

 

 

همچنین پیشنهاد می شود مقاله تعمیر مشعل گازی را مطالعه بفرمایید 

 

 

تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی

 

تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی را به چه افرادی واگذار کنیم؟

در ابتدا لازم است که یادآور شویم ، هر یک از سوختهای مصرفی در مشعل، شرایط خاصی جهت رسیدن به  احتراق کامل را دارند .

به طور مثال : در مشعل گازی ، برای احتراق کامل گاز شهری به ازاء هر متر مکعب گاز طبیعی حدود ۱۰ متر مکعب هوا نیاز داریم، اگر بخواهیم  سوخت مشعل را از گاز طبیعی به گاز مایع تغییر دهیم ، باید مقدار هوا را افزایش دهیم یعنی از ۱۰ متر مکعب به حدود ۲۵ متر مکعب برسانیم .هم چنین در مشعل گازوئیلی ، برای احتراق کامل هر کیلوگیرم گازوئیل حدود ۱۵ مترمکعب هوا لازم است .

یک نکته قابل توجه و مهم در مورد سوخت مشعل این است که ؛ در مکانهای ارتفاع منفی ( زیرزمین )  بکارگیری گاز مایع ممنوع است و …. 

اگر پروسه تغییر سوخت مشعل  را به کارشناسان و تیم های مجرب واگذار نکنیم ، علاوه براسراف و هدر رفتن انرژی ممکن است باعث بروز سوانح خطرناک و ناگوار نیز باشیم .

به همین دلیل توصیه و پیشنهاد اکید ما به شما این است که ،هرگز پروسه تغییر سوخت مشعلهای خود را به افراد غیر متخصص و ماهر نسپارید و برای هرگونه اقدام تغییر سوخت و تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی  از کارشناسان سرویسیار24 مشاوره رایگان بگیرید.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   راهنمای کامل تعمیر مشعل گازی اتمسفریک

بنابراین ، تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی را باید به افراد متخصص سپرد چرا که این کار یک کار تخصصی است و با سهل انگاری در این مسئله فقط خود را متضرر میکنیم.

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

هزینه تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی

از آنجایی که در تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی فقط چند قطعه تعویض میشوند، پس کاملا واضح است که خرید یک مشعل گازی نسبت به تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی هزینه بر تر خواهد بود.

مشعل گازوئیلی:

بدنه ی این مشعل ها از جنس آلیاژ مقاوم و سبک است. اجزای مشعل گازوئیلی عبارتند از:

الکتروموتور، بادزن، دریچه ی قابل تنظیم هوای ورودی، شعله پخش کن، ترانسفورماتور فشار قوی، لوله های سوخت، پمپ سوخت. در این نوع مشعل ها، دو وظیفه دارد: حرکت دادن فن هوادهی، چرخاندن پمپ گازوئیل

به دنبال آن پمپ گازوئیل و هوا با یکدیگر مخلوط شده و احتراق انجام میشود.

 

مزایای خدمات تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی

مزایای خدمات تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی

 

مشعل گازی:

در این مشعل ها که در جهت احتراق طراحی شده اند، شیر برقی ابتدا گاز را وارد مشعل می کند. سپس از فیلتر گاز عبور داده می شود و ناخالصی های آن گرفته می شوند. بعد از آن گاز با هوا مخلوط شده و برای احتراق آماده می شود.  مشعل های گازی شامل دو قسمت عمده هستند:1.مشعل های گازی بدون فن (اتمسفریک) 2.مشعل های گازی فن دار

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   تعمیر مشعل گازی غرب تهران

از آنجا که مشعل های فن دار گسترده تر هستند به شرح آنها می پردازیم:

وقتی که درجه حرارت آب از درجه حرارتی که روی ترموستات تنظیم شده است، کمتر می شود، موتور مشعل به دنبال فرمان دادن ترموستات روشن میشود. در این میان فن نیز وظیفه ی هدایت هوا به محفظه ی  احتراق دارد. جریان برق به ترانسفورماتورها می رسد و باعث ایجاد جرقه توسط سر الکترود ها میشود. سپس با باز شدن شیر برقی مخلوط گاز و هوا در محفظه ی احتراق شعله ور میشود.

 

تعویض مشعل گازوئیلی به گازی

 

 

تعمیر مشعل

مشعل ابزاریست که در شرایطی کنترل شده انرژی سوخت را با شعله مستقیم به انرژی گرمایی تبدیل میکند. قطعات مشعل شامل : فیلتر سوخت، شیر برقی، پرشر سوئیچ گازو هوا، فن و اکترو موتور و… می باشد. تعمیر مشعل نیز مانند تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی یک کار تخصصیست و باید توسط افراد متخصص انجام گیرد.

 

 

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

قطعات مشعل گاروئیلی چیست ؟

الکتروموتور، بادزن، دریچه ی قابل تنظیم هوای ورودی، شعله پخش کن، ترانسفورماتور فشار قوی، لوله های سوخت، پمپ سوخت.

مشعل گازی چگونه کار می کند ؟

در این مشعل ها که در جهت احتراق طراحی شده اند، شیر برقی ابتدا گاز را وارد مشعل می کند. سپس از فیلتر گاز عبور داده می شود و ناخالصی های آن گرفته می شوند. بعد از آن گاز با هوا مخلوط شده و برای احتراق آماده می شود. مشعل های گازی شامل دو قسمت عمده هستند:1.مشعل های گازی بدون فن (اتمسفریک) 2.مشعل های گازی فن دار

هزینه تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی چگونه است ؟

از آنجایی که در تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی فقط چند قطعه تعویض میشوند، پس کاملا واضح است که خرید یک مشعل گازی نسبت به تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی هزینه بر تر خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 32 میانگین: 4.6]

نوشته های مشابه

6 دیدگاه در “تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی

  1. علی جعفری گفت:

    خیلی عالیه من برای تبدیل مشعل از مقاله شما استفاده کردم و خیلی کاربردی بود .

    1. ادمین گفت:

      ممنون از اظهار لطف شما برای مقاله تبدیل مشعل

  2. ایرج خانی گفت:

    هزینه تبدیل مشعل گازوئیلی به گازی ثابته؟

    1. ادمین گفت:

      سلام معمولا به قطعات بستگی داره و ممکنه تغییرات کمی داشته باشه . برای اطلاع دقیق از قیمت ها با همکاران ما تماس بگیرید .

  3. ساعتچی گفت:

    آیا در غرب تهران نمایندگی دارید؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما ، بله خدمات ما در تمام نقاط تهران ارائه می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *