کولر آبی

نحوه نصب و تنظیم شناور کولر آبی

نحوه نصب و تنظیم شناور کولر آبی
زمان مطالعه: 7 دقیقه

اهمیت نصب و تنظیم شناور کولر آبی

با توجه به موقعیت جغرافیایی که کشور ایران در آن قرار دارد، کولر آبی به عنوان یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های سرمایشی بین کاربران شناخته می‌شود. البته باید هنگام نصب کولر آبی و در مدت زمان استفاده از آن، به نکات مهمی توجه کنید تا عملکرد این سیستم سرمایشی بهینه‌ شود. یکی از قطعات مهمی که در افزایش کارایی کولر تاثیر مستقیمی دارد و هنگام نصب کولر باید به درست وصل شدن آن توجه ویژه‌ای شود، شناور کولر آبی می‌باشد. در همین راستا شناخت نحوه نصب و تنظیم شناور کولر آبی برای کسانی که از این وسیله استفاده می‌کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

 

نحوه نصب و تنظیم شناور کولر آبینحوه نصب و تنظیم شناور کولر آبی

 

 

 

شناور کولر آبی چه وظیفه‌ای دارد؟

شناخت نوع عملکرد شناور کولر آبی برای یادگیری نحوه نصب و تنظیم شناور کولر آبی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. بر این اساس باید بدانید شناور قطعه‌ای از کولر است که در قسمت پایینی سینی کولر نصب می‌شود. به طوری‌که وظیفه آن تنظیم سطح آب مورد نیاز در داخل کولر برای پمپاژ روی پوشال‌ها به حساب می‌آید. بر این اساس در صورتی‌که میزان آب داخل کولر متناسب با ظرفیت کولر پر شده باشد، شناور آن مانع از ورود آب اضافی به داخل این سیستم سرمایشی می‌شود. در مقابل در صورت کمبود آب نیز شناور کار ورود آب مورد نیاز به داخل سیستم سرمایشی را برعهده دارد.

در واقع شناور کولر آبی به گونه‌ای ساخته شده که با بالا آمدن آب، اهرم متصل به شناور را به عقب هل داده و مانع از ورود آب می‌گردد. همچنین با عملکرد عکس، باعث ورود آب به داخل سینی کولر می‌شود. لازم به ذکر است سیستم قطع و وصل کردن آب داخل کولر،  متناسب با نوع شناور و ساختاری که دارد متفاوت می‌باشد.

 

تعمیر انواع تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

تعمیر موتورخانه ، مشعل ، انواع آبگرمکن ، فن کویل ، شومینه ، کولر آبی و …

44668973 021

 

نحوه نصب شناور کولر آبی

با توجه به حساس بودن وظیفه شناور در عملکرد کولر، باید هنگام نصب کولر آبی در تهران توجه ویژه‌ای به نحوه نصب و تنظیم شناور کولر آبی داشته باشید. همچنین در زمان استفاده مجدد در اوایل فصل گرم سال و سرویس‌هایی که برای کارایی بیشتر کولر انجام می‌دهید، باید به تنظیم بودن شناور کولر نیز توجه نمایید.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   علت لرزش کولر آبی و راه حل برطرف کردن آن

شناور کولر آبی از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده که همگی به یکدیگر متصل هستند و هنگام نصب آن نیازی نیست آنها را به یکدیگر وصل کنید. تنها برخی از قطعات آن مهم می‌باشند که هنگام تعویض یا نصب شناور، باید از هم باز شده و مجدد به یکدیگر بسته شوند.

همانطور که گفتیم شناورها انواع مختلفی دارند که امکان دارد نوع نصب آنها در برخی از مدل‌ها متفاوت باشد. اما به طور کلی در انتهای شیرهای شناور یک مهره برنجی یک چهارم اینچی و یک واشر پلاستیکی وجود دارد. این قطعه‌ها در هنگام نصب باید باز شوند و بعد از اینکه شناور در جای خود قرار گرفت، به ترتیب عکسی که باز شده‌اند مجدد سر جای خود بسته‌شوند. البته اگر در زمینه سرویس و تعمیر کولر آبی در تهران سوالی دارید می‌توانید با کارشناسان مجموعه سرویسیار 24 تماس بگیرید.

 

نصب شناور کولر آبینحوه نصب شناور کولر آبی

 

 

 

نحوه اتصال لوله شناور

برای این‌که لوله شناور کولر آبی را سر جای خود نصب کنید، در ابتدا باید آن را از مهره یک چهارم و گلویی مخصوص که پشت کولر قرار گرفته است عبور داده و به آن متصل کنید. برای این‌کار باید پس از عبور دادن لوله در حدود ۲ تا ۳ سانتی‌متر آن را بیرون قرار دهید. سپس برای اتصال لوله به پشت سپر شناور، باید مهره را به پشت کولر محکم کنید. لازم به ذکر است  به طور معمول تمامی شناورها به همین طریق نصب می‌شوند و ظرفیت و سایز کولر تفاوتی در روش نصب شناور کولر آبی نخواهد داشت.

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

نکات مهم در هنگام نصب شیر شناور کولر آبی

بعد از این‌که شیر شناور را به درستی سر جای خود نصب کردید، باید به نکاتی در خصوص نحوه نصب و تنظیم شناور کولر آبی توجه کنید که در ادامه به بیان آنها می‌پردازیم.

  1. باید شیر شناور را به گونه‌ای متصل کنید که میله متصل به فلوتر کولر به سمت کف کولر تنظیم شده باشد. در نظر داشته باشید که در صورت این‌که فلوتر در حالت افقی قرار بگیرد، نمی‌تواند عملکرد مناسبی داشته و برای تنظیم کردن آب داخل کولر با مشکل مواجه می‌شود.
  2. باید بدانید که اتصالات شناور نیاز به تفکیک ندارند و تنها باید مهره شناور و واشر آب‌بندی را بعد از قرار دادن شناور در جای خود محکم ببندید.
  3. هنگام تنظیم کردن شناور توجه نمایید که میزان ورودی آب به کولر بیشتر از حد قطع کردن شناور نباشد.
  4. هنگام نصب و تنظیم شناور کولر آبی، پیش از هر اقدامی باید کف کولر و شیلنگی که قرار است به لوله شناور وصل شود را از وجود شن، ماسه‌ یا هر شیء دیگری که مانع از عبور آب خواهد شد پاک نمایید.
  5. برای اینکه شناور کولر آبی بتواند به درستی عمل کند، در وهله اول باید شناوری را انتخاب کنید که سالم بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار باشد.
  6. باید توجه کنید که کولر حتماً  تراز بوده و به درستی نصب شده باشد. نصب درست کولر آبی در جای خود برای اینکه اجزای داخلی آن به خصوص شناور به درستی کار کنند از اهمیت بالایی برخوردار است.
این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   هزینه سرویس کولر آبی

 

 

روش تنظیم شناور کولر آبی

بعد از اینکه از تراز بودن کولر مطمئن شدید، باید کار تنظیم شناور کولر آبی را شروع نمایید. برای این منظور ابتدا باید شیر ورودی آب کولر را باز کنید و اجازه دهید تا آب تقریباً یک سانتی‌متر وارد کولر شود. در این حالت اگر شناور اقدام به قطع کردن آب نمود، شناور درست کار می‌کند و نیازی به تنظیم کردن ندارد.

در غیر این صورت باید اقدام به تنظیم دقیق فلوتر کولر آبی نمایید. برای اینکه شناور کولر آبی و فلوتر آن را تنظیم کنید، نکته اصلی توجه به نوع شناور است. برخی از شناورها در کنار خود پیچی برای تنظیم دارند و به راحتی با چرخاندن آن تنظیم می‌شوند. روش دیگر استفاده از میله یا اهرم شناور است که باید برای تنظیم عملکرد شناور میله نگهدارنده یا اهرم شناور را کمی خم کنید.

 

 

تنظیم شناور کولر آبیروش تنظیم شناور کولر آبی

 

 

عوامل عدم تنظیم شناور کولر آبی

لازم به ذکر است در برخی از موارد پس از طی کردن مراحل فوق، همچنان شناور کولر آبی تنظیم نشده و به درستی کار نمی‌کند. در این‌گونه موارد احتمال دارد که گوی شناور سوراخ شده یا شیء بین واشر آب‌بندی گیر کرده باشد. علاوه بر آن خراب بودن واشر آب‌بندی یا خورده شدن اوریفیس می‌تواند از عوامل تنظیم نشدن شناور کولر آبی باشد که در این حالت نیاز به تعمیر داشته و باید تعویض گردد.

 

 

سخن پایانی

باید به این نکته توجه کنید که یادگیری نحوه نصب و تنظیم شناور کولر آبی جهت افزایش کارایی و بهبود عملکرد این وسیله سرمایشی بسیار مهم می‌باشد. در همین راستا اگر در خصوص تعمیر کولر آبی یا تنظیم شناور آن سوال داشته یا نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید با کارشناسان مجموعه سرویسیار24 تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *