پمپ آب خانگی

چرا پمپ آب نشتی دارد ؟

علت نشت آب پمپ آب ساختمان
زمان مطالعه: 6 دقیقه

چرا پمپ آب نشتی دارد؟

در این مقاله درباره علت نشت آب پمپ آب ساختمان صحبت خواهیم کرد. یکی از مسائلی که ممکن است در استفاده از پمپ آب خانگی رخ دهد، وجود نشتی در کاسه نمد پمپ است. کاسه نمد، قطعه‌ای بسیار حیاتی در ساختار پمپ آب است که مسئولیت آب ‌بندی پمپ را بر عهده دارد و از نشت آب به الکتروموتور جلوگیری می‌کند. این قطعه از جنس چدن ساخته می‌شود و به دلیل فرسودگی ناشی از کارکرد زیاد، ترک خوردگی و … ممکن است عملکرد درستی از خود نشان ندهد. در ادامه اطلاعات کامل‌تری درباره علت نشت آب پمپ آب ساختمان ارائه خواهیم کرد.

 

 

جلوگیری از نشت پمپ آب ساختمانیعلت نشت آب پمپ آب ساختمان

 

علائم نشتی در پمپ آب خانگی

نشتی در پمپ آب خانگی می‌تواند علائم مختلفی داشته باشد. این علائم می‌توانند به در فرایند تشخیص و رفع مشکل به تعمیرکار پمپ کمک کنند. از جمله‌ی مهمترین علائم نشتی در پمپ‌های آب خانگی می‌توان به عوامل زیر اشاره کرد:

  • کاهش فشار آب: یکی از علائم رایج نشتی در پمپ آب، کاهش فشار آب در سیستم است. اگر فشار آب به طور ناگهانی کاهش یابد، ممکن است به دلیل نشتی آب از پمپ می‌باشد. همچنین، تغییرات مداوم و نوسانات در فشار آب نیز نشان از وجود نشتی در پمپ آب دارد.
  • صدای بلند و نامعمول پمپ: یکی دیگر از نشانه‌های خرابی و نشتی پمپ آب خانگی، صدای بلند و نامعقول آن است. صدای بد پمپ ممکن است ناشی از ورود هوا به داخل پمپ یا نشتی آب از آن باشد.
  • حضور رطوبت و آب در محل پمپ: اگر در محیطی که پمپ آب در آن قرار دارد، رطوبت یا آب مشاهده کردید، باید به نشتی داشتن پمپ شک کنید.
  • افزایش هزینه مصرف آب: مقایسه مصرف آب در ماه‌های گذشته با ماه جاری می‌تواند نشان دهنده نشتی در پمپ، لوله‌ها یا اتصالات باشد. اگر تغییر چشم ‌گیری در هزینه مصرف آب مشاهده کردید، اما در رویه مصرف آب تغییر چندانی وجود ندارد، احتمالاً پمپ آب یا لوله کشی خانه دارای نشتی است.
این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   علت کار نکردن پمپ آب با وجود برق دار بودن

 

علت نشت آب پمپ آب ساختمان

نشتی آب از پمپ‌های خانگی دلایل مختلفی دارد. در این قسمت سعی می‌کنیم به صورت مختصر در خصوص مهمترین دلایل نشتی آب پمپ آب خانگی صحبت کنیم.

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

فرسودگی یا خرابی سیل مکانیکی

سیل مکانیکی که از آن با نام آب بند مکانیکی هم یاد می‌شود، یک بخش اساسی در پمپ‌های آب است که از نشتی آب جلوگیری می‌کند. اگر سیل مکانیکی خراب یا فرسوده شود، ممکن است آب به بیرون نشت کند. علاوه بر این، فرسودگی سیل مکانیکی می‌تواند منجر به نفوذ آب به داخل الکتروموتور و در نتیجه سوختن پمپ آب شود.

 

 

 

برطرف کردن نشت پمپ آب خانگیفرسودگی یا خرابی سیل مکانیکی

 

کاویتاسیون

صحبت کردن درباره علت نشت آب پمپ آب ساختمان بدون اشاره به کاویتاسیون منطقی نیست. کاویتاسیون یکی از مشکلات شایعی است که در پمپ‌ها رخ می‌دهد و می‌تواند منجر به خوردگی قطعات داخلی و همچنین هوزینگ پمپ شود. این خوردگی‌ها باعث نشت آب از پمپ می‌شوند. برای کاهش این مشکل، استفاده از پمپ‌هایی با طراحی مناسب و کنترل دقیق فشار و جریان آب ضروری است.

 

فشار زیاد داخل پمپ آب خانگی

هنگامی که فشار داخل سیستم بیش از حد زیاد باشد، باعث از کار افتادن آب بندها و نشت آب از پمپ می‌شود. برای جلوگیری از این مشکل، تنظیم فشار مناسب در سیستم و استفاده از وسایل کنترل فشار آب ضروری است.

 

نصب یا نگهداری نادرست پمپ

گاهی اوقات، نشتی آب از پمپ ناشی از نصب نادرست یا نگهداری نادرست پمپ آب خانگی است. برای جلوگیری از این مشکل، اطمینان حاصل کنید که پمپ به درستی نصب شده و نگهداری و خدمات دوره‌ای را به صورت منظم انجام دهید.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   دلیل کار نکردن پمپ آب

 

 

تعمیر انواع تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

تعمیر موتورخانه ، مشعل ، انواع آبگرمکن ، فن کویل ، شومینه ، کولر آبی و …

44668973 021

 

 

ترک خوردگی یا آسیب در محفظه پمپ آب خانگی

محفظه پمپ وظیفه نگهداری آب در پمپ آب خانگی بر عهده دارد. در صورتی که محفظه پمپ دچار ترک خوردگی یا آسیب شود، آب به بیرون نشت می‌کند. این مشکل معمولاً به دلیل ترکیدگی‌های ناشی از عوامل مختلفی مانند تغییرات دما، فشار یا استفاده نادرست از پمپ رخ می‌دهد.

 

 

 

چرا پمپ اب نشتی داردترک خوردگی یا آسیب در محفظه پمپ آب خانگی

 

رفع نشتی پمپ آب خانگی

برای رفع نشتی پمپ آب خانگی، ابتدا باید محل نشتی را شناسایی کنید. این محل ممکن است در لوله‌های ورودی و خروجی پمپ یا حتی در بدنه پمپ قرار داشته باشد. پس از شناسایی محل نشتی، می‌توانید از روش‌های مختلفی برای رفع آن استفاده کنید.

یکی از مهمترین روش‌ها برای رفع نشتی پمپ آب خانگی، استفاده از آب بندهای باکیفیت است. همانطور که ذکر شد آب بند یا سیل مکانیکی نقش مهمی در عملکرد صحیح پمپ آب دارد. با این وجود، بعد از گذشت زمان، آب بند کیفیت خود را از دست داده و برای جلوگیری از نشتی پمپ آب باید آن را تعویض کرد.

از طرفی در بعضی موارد نشتی علت نشت آب پمپ آب ساختمان، خراب شدن قطعات داخلی پمپ است. در این موارد، باید قطعات خراب را با قطعات جدید جایگزین کنید. اما نکته حائز اهمیت در اینجا تشخیص دلیل خرابی و تعویض درست قطعه آسیب دیده است.

لذا در صورتی که پمپ آب خانگی شما دچار مشکل شده، حتما از نیروی متخصص و کاربلد کمک بگیرید تا هم مشکل به سادگی رفع شده و هم خسارات وارده کمتر شود. سرویسیار یکی از معتبرترین مراکز فعال در زمینه تعمیر پمپ آب خانگی، کولر آبی، آبگرمکن، هواساز و هواکش صنعتی و … است و می‌توانید با خیال راحت تعمیر و یا نصب پمپ آب خانگی خود را به تیم متخصص ما بسپارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *