پمپ آب خانگی

پمپ آب جتی چیست ؟

پمپ آب جتی چیست
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در زمان خرید پمپ آب باید به نوع پمپ نیز توجه ویژه داشته باشید. پمپ‌های آب خانگی به طور معمول در دو نمونه جتی و بشقابی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در این مقاله به شما خواهیم گفت که پمپ آب جتی چیست و چه تفاوت‌هایی با نمونه بشقابی دارد. اگر شما نیز به دنبال خرید یک پمپ آب هستید با بررسی پمپ آب جتی همراه شوید.

 

 

 

آیا پمپ آب جتی خوب استپمپ آب جتی چیست؟

 

 

پمپ آب جتی چیست؟

در پاسخ به پرسش پمپ اب جتی چیست باید بگوییم که  پمپ آب جتی در دسته پمپ‌های سانتریفیوژی قرار خواهد گرفت. این پمپ‌ها توانایی بالایی در ایجاد یک سیستم آبرسانی پر فشار دارند. از این رو پمپ آب جتی می‌تواند انتخاب مناسبی برای استفاده‌های صنعتی باشد. این پمپ‌ها مشخصاً برای پمپ آب از اعماق زیاد طراحی شده و نیازی نیز به لوله کشی ندارند.

پمپ جتی اب دارای ساختار یکسان اما با عملکرد متفاوتی از پمپ‌های بشقابی هستند. پروانه این پمپ‌ها معمولاً از جنس فلز برنج ساخته شده و در مواردی می‌توانید پروانه‌های استیل را نیز در این نوع پمپ بیابید. شما می‌بایست در کنار انتخاب نوع پمپ به جنس پروانه آن نیز توجه کنید.

 

 

کاربرد پمپ جتی

از یک پمپ آب جتی می‌توان برای انتقال طیف وسیعی از مایعات استفاده کرد. پمپ آب جتی حتی در فرایند چرخش دیگ‌های بخار نیز کارایی داشته و امکان استفاده از آن در سیستم‌های تهویه و احتراق نیز وجود دارد. با توجه به حجم و قدرت این پمپ، می‌توانید از پمپ آب جتی در صنایع کشاورزی نیز استفاده نمایید. تنها نکته‌ای که می‌بایست قبل از خرید پمپ اب جتی به آن توجه کنید این است که این پمپ توانایی انتقال مایعات که ذرات جامد و مغلق دارند را نخواهد داشت.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :  دلیل کار نکردن پمپ آب

 

تعمیر انواع تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

تعمیر موتورخانه ، مشعل ، انواع آبگرمکن ، فن کویل ، شومینه ، کولر آبی و …

۴۴۶۶۸۹۷۳ ۰۲۱

 

مزیت پمپ آب جتی

پس از پاسخ دادن به سؤال پمپ اب جتی چیست به سراغ مزیت‌های استفاده از این نوع پمپ خواهیم رفت. این پمپ‌ها با استفاده از ساختار منحصر به فرد خود امکان حرکت یک نواخت و آرام مایعات را برای شما امکان‌پذیر می‌کنند. از این رو شما می‌توانید از این پمپ در نمونه‌های نیم و یک اسب بخار در ساختمان‌های مسکونی استفاده نمایید. هزینه نگهداری این پمپ‌ها بسیار پایین بوده و از این رو پمپ اب جتی یکی از انتخاب‌های مطلوب برای استفاده‌های صنعتی و کشاورزی است.

 

 

تفاوت پمپ آب جتی و بشقابی

همان‌طور که اشاره کردیم طیف بسیار وسیعی از پمپ‌های آب بازار را نمونه‌های جتی و بشقابی تشکیل داده‌اند. یک پمپ آب جتی توانایی بیشتری در انتقال آب از اعماق را داشته و از این رو این پمپ برای استفاده‌های کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در دست دیگر پمپ آب بشقابی قدرت آبرسانی بالاتری را در خود جای داده است.

 

 

تفاوت پمپ آب جتیپمپ آب جتی

 

پمپ آب جتی و توان آن

پمپ‌های آب بیشتر بر اساس کیلووات و اسب بخار دسته‌بندی می‌شوند. پمپ‌های جتی در نمونه‌های نیم اسب بخار به بالا قابل خریداری هستند. هرچه میزان توان پمپ بیشتر باشد پمپ انتخاب شده عملکرد بهتری در انتقال آب از خود نشان می‌دهد. در زمان خرید پمپ آب جتی همیشه محصولی را انتخاب کنید که تناسب مطلوبی با میزان مصرف شما دارد.

هرچه فاصله، ارتفاع و میزان مصرف آب شما بیشتر شود نیاز به استفاده از یک پمپ قوی‌تر خواهید داشت. در زمان استفاده از یک پمپ قوی حتماً از سالم بودن سیستم لوله کشی خود اطمینان حاصل نمایید. فشار بیش از اندازه می‌تواند باعث ایجاد نشتی در سیستم لوله کشی ساختمان شما شود.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :  قیمت تعمیر پمپ آب خانگی

 

سرویسیار۲۴ در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید ۰۹۱۹۷۸۴۱۶۶۷

 

عملکرد پمپ آب جتی

در زمان روشن شدن یک پمپ آب جتی هوا وارد آن خواهد شد. این هوا با مایعی که در پروانه وجود داشته ترکیب شده و سپس این مایع به وسیله نیروی گریز از مرکز پروانه از پمپ خارج خواهد شد. در این حالت به شکل مداوم هوا در سیستم در حال افزایش بوده و میزان آب کاهش پیدا خواهد کرد.

پس از ورود آب بدون هوا این مایع سنگین‌تر شده و تأثیر گذاری نیروی گرانش آن را به پروانه باز خواهد گرداند. پس از آن درون لوله مکش ایجاد شده و فشار هوا بر آب غلبه پیدا خواهد کرد. این روند باعث حرکت مایع موجود درون پمپ خواهد شد.

 

 

 

 

پمپ آب جتیپمپ آب جتی ایرانی

 

سخن پایانی

در این مقاله پرسش پمپ اب جتی چیست را پاسخ دادیم. جریان تخلیه یکنواخت، تنوع محصولات بالا، راندمان بسیار عالی، هزینه‌های پایین‌تر نسبت به نمونه بشقابی و بسیاری از ویژگی‌های دیگر باعث شده‌اند تا پمپ اب جتی تبدیل به یک انتخاب مطلوب برای طیف وسیعی از کاربری‌ها شود. تفاوتی ندارد که بخواهید از این پمپ برای ساختمان مسکونی، کشاورزی و یا کارگاه‌های صنعتی استفاده کنید. تا زمانی که مایع مورد نظر شما دارای ذرات معلق نباشد می‌توانید از یک پمپ اب جتی استفاده کنید.

این پمپ آب خانگی به ندرت دچار مشکل شده و کمتر نیاز به تعمیر پمپ آب خانگی پیدا خواهید کرد. در هر صورت کارشناسان ما در سرویس یار تمام تلاش خود را خواهند کرد که شما را در مراحل نصب و تعمیرات همراهی کنند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 4]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *