کولر آبی

تشخیص سایز پوشال کولر آبی

تشخیص سایز پوشال کولر آبی
زمان مطالعه: 6 دقیقه

تشخیص سایز پوشال

همواره یکی از مهم‌ترین اقداماتی که برای سرویس و نصب کولر آبی انجام می‌شود، انتخاب پوشال مناسب، جهت افزایش کارایی این وسیله سرمایشی می‌باشد. بنابراین باید بدانید که چطور می‌توان پوشالی مناسب را برای کولر انتخاب نمود و چه فاکتورهایی برای تشخیص سایز پوشال کولر آبی مورد نیاز است. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم در خصوص رابطه ظرفیت کولر آبی و سایز پوشالی که باید برای آن انتخاب کنید، توضیحات مهمی را خدمتتان ارائه نماییم.

 

 

 

راهنمای ابعاد پوشال کولرتشخیص سایز پوشال کولر آبی

 

 

 

تعیین سایز پوشال متناسب با ظرفیت کولر

کولر آبی یکی از قدیمی‌ترین وسایل سرمایشی است که در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین جهت انواع مختلفی از آن با ظرفیت‌های گوناگون وجود دارند که هر فردی متناسب با نیاز و توان مصرفی، آن را انتخاب می‌کند. نکته مهمی که در استفاده از وسیله سرمایشی باید به آن توجه شود، تعویض پوشال کولر حداقل سالی یکبار پیش از شروع فصل گرما می‌باشد.

در همین راستا باید بدانید یکی از اصلی‌ترین پارامترهای انتخاب پوشال کولر، متناسب بودن سایز آن با ظرفیت هوادهی کولری‌های آبی است. در حال حاضر کولرهای موجود در بازار دارای ظرفیت‌های ۲۰۰۰، ۲۵۰۰، ۳۰۰۰، ۴۵۰۰ و ۷۰۰۰ cfm می‌باشند که هنگام انتخاب پوشال مورد نظر باید به این ظرفیت‌ها توجه نمایید.

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

روش تشخیص ظرفیت کولر آبی

ظرفیت کولر آبی متناسب با قدرت و دور موتور کولر در حالتی که موتور آن در وضعیت تند قرار دارد تعیین می‌شود و با واحد cfm  در مقیاس جهانی بیان می‌گردد. به طور کلی اولین و راحت‌ترین روش تشخیص ظرفیت کولر، بررسی برچسب قرار گرفته بر روی بدنه خارجی آن یا مراجعه به دفترچه راهنمای این وسیله می‌باشد. در نهایت با دانستن میزان ظرفیت کولر آبی می‌توانید پوشال مناسب با آن را خریداری کنید.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   فیلتر هوای کولر آبی چیست و چه مزایایی دارد

 

 

 

تعیین ابعاد پوشال نسبت به ظرفیت کولر آبی

پس از تشخیص میزان ظرفیت کولر آبی می‌توانید پوشال مورد نظر را متناسب با آن خریداری کنید. بنابراین در ادامه برخی از ابعاد موجود در بازار که با ظرفیت‌های مشخص شده اکثر مدل‌ها، هماهنگی دارد را برای راحتی انتخاب شما بیان می‌کنیم.

  • ابعاد پوشال ۶۰ در ۷۰ سانتی متر مربع مناسب ظرفیت ۳۵۰۰ cfm
  • ابعاد پوشال ۷۰ در ۸۰ سانتی متر مربع مناسب ظرفیت ۴۰۰۰ cfm
  • ابعاد پوشال ۷۰ در ۸۲ سانتی متر مربع مناسب ظرفیت ۴۵۰۰ cfm
  • ابعاد پوشال ۸۰ در ۹۰ سانتی متر مربع متناسب ظرفیت ۶۵۰۰ cfm
  • ابعاد پوشال ۹۰ در 100 سانتی متر مربع مناسب ظرفیت ۷۰۰۰ cfm

 

 

 

اهمیت تعویض پوشال کولر

پوشال یکی از مهم‌ترین قسمت‌های این وسیله سرمایشی است که نقش اساسی در تولید هوای خنک و بازدهی بالای کولر دارد. ولی با توجه به نوع ساختار و متریال استفاده شده در ساخت آن، باید در فواصل زمانی مشخص یا هنگام عدم کارایی کولر، نسبت به تعویض پوشال آن اقدام نمایید. علاوه بر آن محل قرار گیری پوشال در کولر و نوع عملکرد آن باعث می‌شود، در معرض جذب آلودگی‌ها و گرد ‌و‌ غبارهای زیادی قرار بگیرد. بنابراین می‌تواند عاملی برای پخش عوامل بیماری‌زا در محیط شود که همین مسئله منجر به بروز مشکلات تنفسی می‌گردد.

در همین راستا  بهتر است حداقل در شروع فصل گرما، برای استفاده مجدد از کولر، پوشال آن را تعویض نمایید. البته در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر برای تشخیص سایز پوشال کولر آبی، تعویض آن یا سرویس و تعمیر کولر آبی در تهران می‌توانید با کارشناسان مجموعه سرویسیار24 تماس بگیرید.

 

تعمیر انواع تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

تعمیر موتورخانه ، مشعل ، انواع آبگرمکن ، فن کویل ، شومینه ، کولر آبی و …

44668973 021

 

نکات مهم در خصوص تعویض پوشال

پس از آشنایی با روش‌های تشخیص سایز پوشال کولر آبی در ادامه قصد داریم در خصوص نکات مهمی که باید در هنگام تعویض پوشال این وسیله سرمایشی به آنها توجه نمایید، مطالب مهمی را بیان کنیم.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   علت داغ کردن موتور کولر آبی

 

 

ابعاد پوشال کولرتعیین ابعاد پوشال نسبت به ظرفیت کولر آبی

 

 

 

 

توجه به جنس پوشال کولر

معمولاً برای تولید پوشال کولر از براده‌های چوب درختانی مانند بید، صنوبر یا سپیدار استفاده می‌کنند. ولی برخی از افراد سودجو در زمان تولید پوشال‌های کولر به جای استفاده از براده‌های چوب، پوشال‌های پلاستیکی به کار می‌برند که این موضوع ضمن کاهش قدرت انتقال هوا، اثرات مخربی بر محیط زیست باقی می‌گذارد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید پوشال حتماً از کیفیت محصول و اصل بودن پوشال اطمینان پیدا کنید.

 

 

 

انتخاب پوشال مناسب

در حال حاضر مدل‌های مختلفی از این وسیله سرمایشی در بازار وجود دارد که باید برای تشخیص سایز پوشال کولر آبی نوع مدل، برند سازنده، اندازه هوا‌دهی و سایز کولر را در نظر بگیرید. به این‌ نکته توجه داشته باشید که اگر پوشال بزرگتر از ظرفیت کولر باشد سبب انسداد دستگاه و خراب شدن آن می‌گردد و اگر کوچکتر از آن باشد کارایی کولر را برای خنک کردن محیط کاهش می‌دهد. بنابراین انتخاب پوشال مناسب در کنار نصب صحیح آن از اهمیت بالای برخوردار است. همچنین باید بدانید که هر چقدر ظرفیت کولر بیشتر باشد سایز آن بزرگتر است و پوشالی که باید برای آن استفاده ‌شود نیز ابعاد بزرگتری را در بر می‌گیرد.

 

 

 

روش تعویض پوشال کولر آبی

در ظاهر تعویض پوشال کولر آبی کار بسیار راحتی است؛ اما دارای ریزه کاری‌های زیادی می‌باشد که اگر به درستی رعایت نشود از کیفیت و ظرفیت هوادهی کولر می‌کاهد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای تعویض پوشال کولر از تعمیرکارهای مخصوص این‌کار کمک بگیرید.

 

 

سایز پوشال کولرروش تعویض پوشال کولر آبی

 

 

 

سخن پایانی

با توجه به مطالب بیان شده متوجه شدیم، مهم‌ترین فاکتور در تشخیص سایز پوشال کولر آبی، تناسب آن با میزان ظرفیت هوادهی کولر می‌باشد. بنابراین تشخیص سایز پوشال این سیستم سرمایشی برای افزایش کارایی آن در ابتدای هر سال یا هنگام نصب کولر آبی در تهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  بر این اساس در صورتی‌که نیاز به مشاوره برای تعویض پوشال، سرویس سیستم سرمایشی یا تعمیر کولر آبی دارید می‌توانید با کارشناسان سرویسیار24 تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

2 دیدگاه در “تشخیص سایز پوشال کولر آبی

  1. محمد تقی گفت:

    بسیار عالی و کاملا درست . من از روی همین آیتم ها اقدام کردم برای انتخاب پوشال کولر و کاملا درست بود

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . خیلی خوشحالیم که کمک کننده بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *