کولر آبی

روش های بهبود عملکرد کولر آبی

روش های بهبود عملکرد کولر آبی
زمان مطالعه: 7 دقیقه

بهبود عملکرد کولر آبی

کولر آبی یکی از قدیمی‌ترین سیستم‌های سرمایشی مورد استفاده در اکثر نقاط کشور می‌باشد که به دلیل پایین بودن میزان برق مصرفی، قیمت مناسب و هماهنگ بودن با شرایط اقلیمی ایران از محبوبیت بالایی برخوردار است. در حقیقت این وسیله سرمایشی به کمک فرایند تبخیر آب و جذب گرما، محیط اطراف را خنک می‌کند. به همین دلیل هر چقدر هنگام استفاده از آن آب بیشتری در دسترس باشد، کارایی بالاتری نیز خواهد داشت.

علاوه بر آن، پارامترهای دیگری نیز وجود دارد که با رعایت آنها به راحتی می‌توان بازدهی کولر آبی را هنگام استفاده افزایش داد. بنابراین قصد داریم در این مطلب در زمینه روش های بهبود عملکرد کولر آبی توضیحاتی را خدمتتان ارائه نماییم.

 

 

روش های بهبود عملکرد کولر آبیروش های بهبود عملکرد کولر آبی

 

 

ترفند افزایش راندمان کولر آبی

 

 

نصب صحیح کولر آبی

اولین اقدامی که برای افزایش بازدهی کولر آبی باید انجام داد، توجه به نصب صحیح این وسیله سرمایشی می‌باشد. بر این اساس در ابتدا باید بدانید که ظرفیت کولر درست انتخاب شده باشد و پس از آن باید نکاتی را که در ادامه بیان می‌کنیم را رعایت نمایید.

 

 

تعمیر انواع تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

تعمیر موتورخانه ، مشعل ، انواع آبگرمکن ، فن کویل ، شومینه ، کولر آبی و …

44668973 021

 

 

انتخاب ظرفیت مناسب

کولرهای آبی ظرفیت‌های متنوع و متفاوتی دارند که باید متناسب با متراژ محیطی که در آنجا استفاده می‌شوند خریداری گردند. بنابراین در کنار قدرت موتور، انتخاب ظرفیت مناسب یکی از مهم‌ترین نکاتی است که منجر به افزایش بازدهی سیستم سرمایشی می‌گردد.

 

محل مناسب نصب

انتخاب محل مناسب برای نصب کولر آبی از نکات مهم دیگری است که باید قبل از استفاده از آن مورد توجه قرار بگیرد. قرار دادن سیستم در کنار دودکش، خروجی تهویه هوای سرویس بهداشتی به دلیل تاثیر مستقیم بر تبخیر آب کولر، احتمال انتشار بوی نامطبوع فاضلاب و پخش شدن آن در منزل، بروز بیماری‌ها و پخش شدن میکروب‌ها در محیط و کاهش راندمان آن کاری نامناسبی است. همچنین جهت افزایش راندمان کولر نباید آن را در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار داد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   هزینه سرویس کولر آبی

 

نصب سایبان برای کولر آبی

حتماً برای کولر آبی یک سایبان در نظر بگیرید تا  از قرار گرفتن آن در معرض تابش نور خورشید در فصول گرم سال جلوگیری شود. همچنین این سایبان در فصول سرد سال از سیستم سرمایشی در برابر باران و برف محافظت کرده و مانع از پوسیدگی و خراب شدن آن می‌شود. همچنین علاوه بر سایبان می‌توانید از پوششی در اطراف کولر استفاده کنید. این مسئله ضمن افزایش کارایی و ایجاد هوای خنک‌تر، مانع از ایجاد پوسیدگی و خرابی کولر در طول زمان نیز می‌گردد.

 

استفاده از حداقل طول کانال‌کشی

کانال‌های کولر نباید طولانی و پیچ در پیچ طراحی شوند. به این نکته توجه نمایید که باید باد تولید شده توسط سیستم سرمایشی به راحتی با حداکثر فشار ممکن وارد منزل گردد. بنابراین جهت افزایش کارایی کولر باید تمامی موارد گفته شده با دقت انجام شود. در همین راستا در صورتی‌که برای نصب کولر آبی در تهران سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان مجموعه سرویسیار24 تماس بگیرید.

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

تعویض تعمیر و سرویس کولر آبی

سرویس مناسب و به موقع کولر در زمان استفاده از دیگر فاکتورهای مهم، جهت افزایش کارایی آن می‌باشد. در نظر داشته باشید که باید این وسیله سرمایشی توسط افراد کاربلد و با تجربه سرویس و قسمت‌های مختلف آن برای استفاده مجدد بررسی شود. بر این اساس باید نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم در زمان استفاده از کولر مورد بررسی قرار بگیرند.

 

 

بهتر کار کردن کولر آبیتعویض تعمیر و سرویس کولر آبی

 

 

 

تعویض پوشال

از کارهای مهمی که باعث افزایش بازدهی و کارایی این سیستم سرمایشی می‌شود، تعویض پوشال کولر در ابتدای هر سال پیش از استفاده از آن می‌باشد. لازم به ذکر است که هنگام انتخاب پوشال کولر ضمن توجه به کیفیت آن باید به متناسب بودن اندازه پوشال با ظرفیت کولر نیز توجه نمایید.

 

 

شستن پوشال‌ها

یکی دیگر از روش های بهبود عملکرد کولر آبی شستن پوشال‌ها می‌باشد. در حقیقت این کار علاوه بر کارای بیشتر کولر باعث از بین رفتن گرد و غبار و جلوگیری از پخش شدن آن در محیط نیز می‌شود. لازم به ذکر است آبی که در سیستم سرمایشی کولر مورد استفاده قرار می‌گیرد، حاوی مقدار زیادی مواد معدنی است که با ماندن در کف کولر باعث ایجاد رسوب و تشکیل لجن شده و از طریق پمپ وارد پوشال‌ها می‌شود.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   تعمیر کولر آبی خزر

همین مسئله باعث کاهش کارایی کولر آبی و تولید هوای نامناسب و غیر بهداشتی می‌گردد. بنابراین تمیز کردن کف کولر و توزیع کننده آب در پوشال‌ها، باعث می‌شود آب مناسب به اندازه کافی به پوشال‌ها برسد و کارایی این وسیله سرمایشی را بهبود بخشد.

 

 

روغن‌کاری کولر آبی

روغن‌کاری قسمت‌های مختلف کولر آبی مانند پمپ آب، یاتاقان و موتور باعث می‌شود که این قطعات در زمان استفاده به درستی کار کرده و باعث افزایش کارایی و بازدهی آن گردند.

 

 

بررسی سیستم برقی

یکی از مهم‌ترین روش های بهبود عملکرد کولر آبی توجه به کارکرد صحیح قسمت‌های برقی این وسیله سرمایشی محسوب می‌شود. در همین راستا اگر با مشکلی مواجه شدید می‌توانید برای تعمیر کولر آبی در تهران با کارشناسان مجموعه سرویسیار24 تماس بگیرید.

 

 

سیستم لوله‌کشی آب

بررسی سیستم لوله کشی آب کولر از دیگر مواردی است که جهت افزایش کارایی، پیش از آغاز فصل گرما و استفاده مجدد از کولر باید بررسی شود.

 

 

چه کار کنیم کولر بهتر کار کندنصب صحیح کولر آبی

 

 

 

نکات مهم روش های بهبود عملکرد کولر آبی

علاوه بر موارد فوق، به عنوان راه‌کارهای دیگر افزایش بازدهی کولر می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. تعیین محلی برای خروجی هوا: مشخص کردن راهی برای خروج هوا در داخل ساختمان هنگام کار کردن کولر آبی یکی از راه‌های موثر و مثبت جلوگیری از خفه شدن هوا و خنک شدن محیط می‌باشد.
  2. عدم استفاده در محیط مرطوب: باید در نظر داشته باشید که این نوع سیستم سرمایشی به دلیل ساختاری که دارد برای مناطق و شرایط آب‌و‌هوای گرم و خشک مناسب بوده و جاهایی که هوای مرطوبی دارند کارایی و بازدهی آن پایین می‌آید.
  3. از بین بردن رطوبت محیط: یکی از روش های بهبود عملکرد کولر آبی استفاده از گیاهان سبز در منزل می‌باشد. گیاهان سبز می‌توانند رطوبت هوا را جذب کرده و این مسئله باعث افزایش بازدهی عملکرد کولر می‌شود.
  4. بستن کانال‌های اضافی: بستن کانال‌های بدون استفاده در منزل برای تمرکز هوا در محل‌هایی که مورد استفاده قرار می‌گیرد از دیگر روش‌های افزایش کارایی این وسیله سرمایشی به حساب می‌آید.

 

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی نمودیم اکثر راهکارهایی که برای استفاده بهینه از کولر آبی مورد نیاز است را برای شما بیان نماییم. در صورتی‌که باز هم نیاز به مشورت در خصوص نصب یا تعمیر کولر آبی خود دارید می‌توانید با کارشناس و تعمیرکاران مجموعه سرویسیار24 تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *