تعمیر موتورخانه

تنظیم دمای زمستانه و تابستانه موتورخانه

تنظیم دمای زمستانه و تابستانه موتورخانه
زمان مطالعه: 5 دقیقه

تنظیم دمای زمستانه و تابستانه موتورخانه

ما در فصول مختلف سال، مخصوصا زمستان، نیاز به تامین آب با دمای مطلوب خود داریم. تنظیم آب و دمای آن در ساختمان ها و آپارتمان ها، از طریق سیستم و تنظیم دمای موتورخانه صورت می گیرد. در این حالت علاوه بر تنظیم آب در ساختمان از هدر رفتن انرژی هم جلوگیری می شود. در این مطلب قصد داریم تا درباره چگونگی تنظیم دمای موتورخانه و درجه حرارت آن صحبت کنیم و تمام نکات آنها را بیان کنیم؛ پس تا انتها ما را همراهی کنید. در صورتی که به سرویسکار برای تعمیر و یا سرویس موتورخانه خود در تهران نیاز دارید با ما در ارتباط باشید .

 

نحوه تنظیم کردن دمای شوفاژخانه

در ابتدا برای تنظیم دمای موتورخانه، در صورتی که رادیاتورهای شوفاژخانه ساختمان شما دارای شیرهای ترموستاتیک نیستند، توصیه می شود برای آنها از شیر ترموستاتیک رادیاتور استفاده و آنها را نصب نمایید. اگر از شیرهای ترموستاتیک استفاده می کنید، بهتر است از تایمر اتوماتیک برای خاموش کردن مشعل استفاده کنید. در غیر اینصورت باید به صورت دستی هر شب ساعت 10 آن را خاموش کرده و صبح ها ساعت 6.30 روشن نمایید.

در صورتی که ساختمان شما عایقکاری نشده باشد، می تواند روی دماهای تنظیم شده در موتورخانه و شوفاژ تاثیر بگذارد. در نهایت این مورد باعث اتلاف انرژی و بالارفتن تعرفه های قبوض می گردد.

 

 

 

تنظیم موتورخانه در زمستانتنظیم دمای موتورخانه

 

 

درجه حرارت مورد نیاز موتورخانه

برای تنظیم دمای موتورخانه، باید بتوان دمای ترموستات را در قسمت دیگ حرارت مرکزی موتورخانه به گونه ای تنظیم کرد تا در فصل پاییز بین 60 تا 65 درجه سانتی گراد قرار بگیرد. همچنین این دما باید در فصل زمستان در حدود 70 تا 80 درجه باشد. پیشنهاد ما این است که دمایی که از دیگ موتورخانه خارج می شود 180 درجه فارنهایت باشد. همینطور دمایی که به دیگ موتورخانه وارد می شود باید 160 درجه فارنهایت باشد. دمای آب گرم مصرفی هم باید روی 150 درجه فارنهایت تنظیم شده باشد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   تعمیر موتورخانه شمال تهران

 

دمای مناسب برای تنظیم موتورخانه در زمستان

برای تنظیم دمای موتورخانه در فصل زمستان، بهتر است دمای ترموستات دیگ موتورخانه بین 65 تا 70 درجه سانتی گراد باشد. ممکن است در روزهای سرد زمستان، احساس کنید که دمای محیط اطرافتان به طور غیر عادی سرد شده است و بعد از چک کردن شوفاژ متوجه شوید که از گرمی افتاده است. در اینصورت نیازی به نگرانی نیست. ممکن است به علت اینکه هوا سرد شده است و درخواست برای استفاده از گاز طبیعی بالا رفته، گاز شهری دچار کاهش فشار شده باشد. در این حالت رله مشعل بصورت اتوماتیک شعله مشعل را خاموش میکند.

 

 

تنظیم اصولی دمای موتورخانهتنظیم دمای موتورخانه در زمستان

 

در این زمان باید به موتورخانه رفته و رله مشعل را چک کنید. اگر در وضعیت گفته شده قرار گرفته باشید، چراغ هشداری که در قسمت پایین دکمه Reset رله مشعل است روشن میگردد. کافی است روی دکمه Reset بزنید تا چراغ هشدار خاموش شود. بدین صورت مشعل روشن شده و گرم می شود.

برای تنظیم موتورخانه در زمستان، از یک پمپ سیرکوله آب شوفاژ استفاده می شود که به عنوان منبع تولید آب گرم مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این پمپ، باید از یک پمپ سیرکوله خطی بصورت جداگانه استفاده شود تا در بین منبع تولید آب گرم و دیگ قرار بگیرد. از این پمپ زمانی که پمپ سیرکوله اصلی آب شوفاژ در فصول گرم سال از مدار خود خارج می شود، استفاده می شود. اگر این چنین نباشد، نمی توان توقع داشت که در فصول گرم بتوان نیاز ساکنین یک ساختمان را برای استفاده از آب گرم برآورده کرد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   تعمیر کلکتور موتورخانه

برای تنظیم دمای موتورخانه در فصول سرد سال، شیر فلکه های لوله های انشعابی در جهت خلاف عقربه های ساعت، از قسمت دیگ موتورخانه برای گرم کردن آب ساختمان باز می شوند. این شیر در فصل گرم سال در جهت عقربه های ساعت قرار می گیرد.

 

دمای مناسب برای تنظیم موتورخانه در تابستان

برای تنظیم موتورخانه در تابستان، پیشنهاد ما این است که ترموستات قسمت دیگ موتورخانه را بین دمای 50 الی 55 درجه قرار دهید. در صورتی که برای قسمت موتورخانه خود از منبع دو جداره استفاده کرده و از آبگرم کویلی استفاده نمی کنید، باید این موضوع را بدانید که آب گرمی که در منبع دو جداره گرم می شود بصورت ترموسیفون انجام می شود. همچنین در فصل های گرم سال احتیاجی به روشن شدن پمپ سیرکولاتور نمی باشد.

 

 

ترموستات موتورخانهتنظیم دمای موتورخانه در تابستان

 

 

نتیجه گیری

در این مقاله تلاش کردیم تا برای شما چگونگی تنظیم دمای موتورخانه در زمستان و تابستان را توضیح دهیم. نیاز است تا نکات بسیار مهم این مطلب را برای درک بهتر با یکدیگر مرور کنیم.

  • بهترین راه تنظیم دمای شوفاژخانه می تواند این باشد که برای هر کدام از رادیاتورها بصورت جداگانه یک شیر ترموستاتیک نصب نمایید.
  • دمای ترموستات دیگ موتورخانه ها را در فصل زمستان بین 65 الی 70 درجه قرار دهید. همینطور در فصل تابستان این دما باید بین 50 الی 55 درجه قرار بگیرد.

نتیجه مهمی که از این مقاله می توان گرفت، این است که برای جلوگیری از ایجاد مشکلات در زمینه تامین آب گرم ساختمان خود، بهتر است هرچه زودتر برای تنظیم دما اقدام نمایید. در صورتی که به مشاوره نیاز دارید، میتوانید با مجموعه سرویسیار24 ارتباط بگیرید. مجموعه سرویسیار24 با تجربه های بسیار در زمینه تعمیرات موتورخانه، می تواند شما را در این زمینه راهنمایی کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *