تعمیر موتورخانه

علت صدای زیاد موتورخانه

علت صدای شدید موتورخانه
زمان مطالعه: 6 دقیقه

مشکلات رایج در موتورخانه ها و نحوه برخورد با آنها

موتورخانه یکی از سیستم های بزرگ و پیچیده تولید انرژی در ساختمان ها به شمار می رود. ایجاد صدای زیاد موتورخانه، عدم ایجاد گرما، نشت مایع و سیالات از سیستم و خرابی مشعل ها، جز رایج ترین مشکلات موتورخانه به شمار می روند. در این بین به نظر می رسد تولید صدای زیاد موتورخانه می تواند علاوه بر ساکنین ساختمان، باعث ایجاد نارضایتی در ساختمان های مجاور شود. با بررسی علل مختلف تولید صدای شدید موتورخانه، می توانید از بروز مشکلات ناشی از آن پیشگیری نمایید. در صورتی که به خدمات تعمیر و سرویس موتورخانه در تهران نیاز دارید می توانید با شماره های اعلام شده در ارتباط باشید .

صدای زیاد موتورخانه می تواند ناشی از علل مختلفی باشد. برخی از شایع ترین مواردی که جز علت های صدای شدید موتورخانه به شمار می روند شامل: ایراد مشعل گازی، اختلال عملکرد پمپ آب، گرفتگی لوله ها، ایراد پمپ های سیرکوله و خطی و سایز نامناسب دودکش نسبت به مشعل، هستند. هر یک از این موارد باید به دقت و گام به گام بررسی شوند. در ادامه به معرفی و بررسی علل ایجاد صدای شدید در موتورخانه می پردازیم.

 

 

صدای موتورخانه

صدای بلند در موتورخانه

 

 

 

علت صدای زیاد موتورخانه چیست

به برخی از علل شایع صدای زیاد موتورخانه در بالا اشاره کردیم؛ در ادامه به بررسی هریک از این علل و راهکار مقابله با آنها می پردازیم. یکی از علل مهم ایجاد صدای موتورخانه، گرفتگی لوله ها است. وجود هوا در سیستم های لوله کشی و استفاده از طراحی غیر اصولی لوله ها می تواند منجر به تولید صدای شدید موتورخانه شود. در ابتدا ممکن است صدا کم باشد ولی به مرور زمان، صدا حالت ضربه مانند می گیرد و بر شدت آن نیز افزوده می شود. پس از هواگیری لوله ها، از شر صدای بلند آنها خلاص می شوید. در صورتی که به خدمات تعمیر و سرویس مشعل گازی در تهران نیاز دارید می توانید با شماره های اعلام شده در ارتباط باشید .

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   تعمیر موتورخانه جنوب تهران

گاهی ممکن است با وجود هواگیری لوله ها همچنان صدای شدید موتورخانه از بین نرفته باشد. با شنیدن یک صدای پالس مانند و دارای لرزش باید دودکش های سیستم را نیز بررسی کنید. اگر دودکش ها به صورت غیر اصولی نصب شده باشند، باعث ایجاد صدای شدید موتورخانه می شوند. ویژگی صدای ایجاد شده در آسیب و اختلال عملکرد دودکش ها، یکنواخت نبودن این صدا است.

 

 

این مقاله به شما پیشنهاد می شود : تعمیر موتورخانه

 

 

آسیب مشعل و تولید صدای شدید در موتورخانه

در اغلب موارد آسیب مشعل می تواند علت اصلی بروز صدای زیاد موتورخانه باشد. هرچه سیستم مورد استفاده در موتورخانه قدیمی تر باشد، احتمال ایجاد صدای ناهنجار توسط آن بیشتر است. دو بخش مهم در هر مشعل تعبیه شده است و در اغلب موارد آسیب آنها منجر به بروز صدای بلند موتورخانه خواهد شد. یکی از این اجزا، بلبرینگ است. بلبرینگ فن با چرخش خود باعث حرکت آن می شود. در صورت خوردگی آنها، صدای شدید موتورخانه ایجاد می شود و به صورت کشیده شدن آهن روی سطح سفت به گوش می رسد.

یکی دیگر از مواردی که به عنوان علت صدای زیاد موتورخانه مورد توجه قرار دارد، صدای ناشی از انفجار مشعل است. علت این امر این است که بین میزان هوای وارد شده به مشعل و گاز مورد نیاز تناسب وجود ندارد. این مورد را تحت عنوان explosive ignition می شناسیم. در موارد دیگر، استفاده از یک مشعل بسیار بزرگ برای دیگ های متوسط یا کوچک در موتورخانه ها، باعث ایجاد صدای بیشتر می شود.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   تعمیرات موتورخانه شبانه روزی

 

 

علت صدای شدید موتورخانه

پمپ و لوله های موتورخانه

 

 

 

تعمیر انواع تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

تعمیر موتورخانه ، مشعل ، انواع آبگرمکن ، فن کویل ، شومینه ، کولر آبی و …

44668973 021

 

 

آسیب پمپ و ایجاد صدای زیاد موتورخانه

پمپ های زمینی و سیرکولر، نقش تامین کننده ی انرژی برای چرخش سیالات در سیستم را برعهده دارند. ایجاد صدای زیاد موتورخانه توسط پمپ ناشی از عدم تنظیم صحیح آنها است. اگر پمپ ها به گونه ای نصب شوند که حین فعالیت با سطح زیری خود تماس داشته باشند، به علت اصطکاک ایجاد شده، صدای بلندی تولید خواهد شد. بنابراین هر بار که پمپ چرخش داشته باشد، صدای شدید موتورخانه به گوش می رسد. برای رفع این مشکل باید تماس پمپ و لوله ها با سطوح زیری مورد بررسی قرار داده شود.

در برخی موارد علت صدای شدید موتورخانه بریده شدن کوپلینگ در پمپ های سیرکوله است. با تعویض آنها توسط تعمیرکار متخصص می توانید صدای پمپ را برطرف کنید. گاهی تنها با یک روغن کاری ساده می توانید از بروز صداهای آزاردهنده در سیستم موتورخانه پیشگیری به عمل آورید.

 

 

 

عایق صوتی برای صدای موتورخانه

علل صدای موتورخانه

 

 

عایق بندی صدا برای کاهش صدای موتورخانه چگونه است

برای مقابله با صدای شدید موتورخانه می توان از عایق بندی سیستم استفاده کرد. استفاده از عایق برای لوله ها و منبع می تواند به صورت موثری از بروز صدای بلند در موتورخانه پیشگیری بعمل آورد. عایق کردن لوله ها علاوه بر کاهش صدا، باعث افزایش مقاومت لوله در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت نیز می شود. برای کاهش صدای منبع نیز می توان از عایق های آکوستیک استفاده کرد.

یکی از در دسترس ترین عایق های آکوستیک جهت کاهش صدای زیاد موتورخانه، شانه تخم مرغ است. حین نصب این عایق باید مراقب باشید که بخش تخم مرغی آن در سمت بیرون قرار داده شود. مواد دیگری مانند: یونولیت، پشم شیشه، پشم سنگ، پلی یورتان و عایق الاستومری نیز برای کاهش صدای موتورخانه قابل استفاده هستند.

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *