پمپ آب خانگی

علت اتومات نکردن پمپ آب

علت اتومات نکردن پمپ آب
زمان مطالعه: 6 دقیقه

پمپ آب به عنوان یک وسیله تامین فشار اب در سازه‌هایی که مشکل کمبود فشار اب را دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. این وسیله همچون هر دستگاه دیگری به علت داشتن قطعات متحرک می‌بایست به طور مداوم سرویس شده و سلامت آن مورد بررسی قرار گیرد. در بعضی مواقع نیز این وسیله دچار مشکل شده و مشکلاتی همچون اتومات نکردن پمپ در آن به وجود خواهد آورد. در دلایل اتومات نکردن پمپ آب و راه حل رفع مشکل آن را بررسی خواهیم کرد.

 

 

دلایل اتومات نکردن پمپ آبخرابی پمپ آب خانگی

 

 

 

مشکلات اتومات نکردن پمپ آب

 

قبل از اینکه با دلایل وقوع این مشکل و راه کارهای آن آشنا شویم شما را با دلایل اتومات نکردن پمپ آب و راه حل رفع مشکل آن آشنا خواهیم کرد. قبل از این که این مشکل در پمپ شما به وجود آید می‌توانید با بررسی شرایط و مشکلات پیش آمده کوچک‌تر متوجه خرابی قطعه یا قطعات شده و از بروز این مشکل جلوگیری نمایید.

از اولین مواردی که باید به آن توجه کنید داغ شدن پمپ آب و منبع آن است. یک پمپ سالم در حداکثر حالت خود پس از 8 تا 10 ثانیه کار کردن خاموش شده و این موضوع باعث می‌شود دما به قطعات آسیب نرساند.

 

در زمان اتومات نکردن پمپ آب به علت کارکرد مداوم دمای اب داخل هوزینگ پمپ نیز بالا خواهد رفت. این موضوع باعث می‌شود که پروانه پمپ آب نیز آسیب دیده و عملاً پمپ شما از کار بیفتد. این موضوع خصوصاً در پمپ‌های ابی که جنس پروانه آنها از باکالیت باشد بیشتر اتفاق خواهد افتاد.

 

کارکرد دائمی پمپ آب علاوه بر ایجاد مشکل برای خود پمپ باعث بالا رفتن هزینه قبض برق شما نیز خواهد شد. همچنین اگر هرچه سریع‌تر نسبت به یافتن دلایل اتومات نکردن پمپ آب و راه حل رفع مشکل نپردازید هر لحظه امکان سوختن پمپ شما وجود خواهد داشت. قطعاً خریدن یک پمپ جدید و نصب آن نیز هزینه‌های اضافی را برای شما خواهد تراشید.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   راهنمای خرید پمپ آب کوچک و ارزان برای ساختمان

 

 

راه حل اتومات نکردن پمپ آبیکسره کار کردن پمپ آب

 

 

 

دلایل اتومات نکردن پمپ آب

در ادامه به بررسی دلایل اتومات نکردن پمپ آب و راه حل رفع مشکل آن خواهیم پرداخت.

 

نشتی اب

در زمانی که مشکلی را در پمپ آب مشاهده نمی‌کنید اما به دنبال دلایل اتومات نکردن پمپ آب و راه حل رفع مشکل هستید باید به نشتی اب در سازه شک کنید. وجود یک نشتی در اب ساختمان باعث می‌شود که پمپ به طور مداوم در حال پمپاژ اب باشد. بررسی نشتی در ساختمان را بر عهده یک لوله کش متخصص بگذارید. در بسیاری از مواقع وجود نشتی می‌تواند علاوه بر ایجاد مشکلات برای سازه از نظر سلامتی نیز برای شما خطر آفرین باشد.

از مواردی که خودتان می‌توانید بررسی کنید می‌توان به سیستم لوله کشی اب کولر، فلاش تانک توالت، مخزن توالت فرنگی و این‌گونه موارد اشاره کرد. با رفع نشتی در این قسمت‌ها می‌توانید مشکل اتومات نکردن پمپ آب خود را به راحتی برطرف نمایید.

 

تعمیر انواع تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

تعمیر موتورخانه ، مشعل ، انواع آبگرمکن ، فن کویل ، شومینه ، کولر آبی و …

44668973 021

 

 

نشتی خود پمپ

در کنار نشتی لوله‌های اب خود پمپ نیز می‌تواند با مشکل نشتی اب مواجه شود. اتومات نکردن پمپ آب در کنار نشتی خود پمپ می‌تواند باعث خشک کار کردن پمپ شود. در این مورد شما می‌بایست سریعاً پمپ را خاموش نمایید. زیرا کار کردن در حالت خشک می‌تواند باعث افزایش سریع دما قطعات و آسیب دیدن آنها شود.

 

 

چرا پمپ آب اتومات کار نمیکندخرابی و اتومات نکردن پمپ آب

 

 

 

 

مشکل اتومات نکردن پمپ آب

مشکلات زیر نیز می‌توانند از جمله دلایل خرابی پمپ شما باشند.

 

تنظیم اشتباه پرشر سوئیچ پمپ

حتماً برای تنظیم و نصب پمپ آب خود از یک فرد متخصص کمک بخواهید. بسیاری از مواقع دلیل اتومات نکردن پمپ آب تنظیم اشتباه پرشر سوئیچ پمپ خواهد بود. این پیچ تنظیم فشار بر روی پمپ نباید بیش از ظرفیت مشخص شده پمپ باشد. در صورتی که این تنظیمات به درستی انجام نگیرند پمپ شما دائماً در تلاش خواهد بود که به فشار ابی که توان رسیدن به آن را ندارد برسد. خرابی این قطعه نیز یکی دیگر از دلایل اتومات نکردن پمپ آب است.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   علت کار نکردن پمپ آب با وجود برق دار بودن

 

هوا گرفتن پمپ آب

هوا گرفتن پمپ یکی دیگر از دلایل اتومات نکردن پمپ آب است. در این حالت درون پمپ پر از حباب‌های هوا خواهد شد. این موضوع باعث می‌شود که پمپ مکش کافی نداشته و کارایی آن کاهش یابد. از این رو پمپ تلاش می‌کند تا با کارکرد بیشتر و دائمی به فشار مشخص شده نزدیک شود. خالی شدن اب مخزن، شکستگی لوله‌ها خرابی واشر یا یخ زدگی پمپ از جمله دلایل هوا گرفتن پمپ آب هستند.

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

سخن پایانی

به طور کلی در زمانی که پمپ نتواند به فشار تنظیم شده پرشر سوئیچ برسد با مشکل اتومات نکردن پمپ آب مواجه خواهید شد. در کنار موارد یاد شده اما دلایل بسیاری در بروز این مشکل دخیل هستند. خرابی قطعات داخلی ولتاژ برق نامناسب و کمتر از نیاز دستگاه، معیوب بودن لوله و مسدود بودن سیستم لوله کشی، کمبود هوا در منبع دیافراگمی و بسیاری از موارد دیگر از جمله مواردی هستند که باعث اتومات نکردن پمپ آب خواهند شد.

در بسیاری از مواقع شما می‌توانید با سرویس کردن به موقع پمپ آب خود از بروز این مشکلات جلوگیری کرده یا قبل از خراب شدن قطعه متوجه مشکل در آن شوید. از این رو سرویس کردن پمپ آب را برای جلوگیری از مشکل اتومات نکردن پمپ آب فراموش نکنید.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *