کولر آبی

علت لرزش کولر آبی و راه حل برطرف کردن آن

علت لرزش کولر آبی
زمان مطالعه: 6 دقیقه

علت لرزش کولر آبی

کولر آبی از جمله سیستم‌های سرمایشی است که به دلیل مزایای مختلفی مانند قیمت مناسب، کارایی بالا، برخورداری از ظرفیت‌ها و اندازه‌های مختلف متناسب با اندازه محیط و طول عمر بالا از اولین گزینه‌های انتخاب خانواده‌ها می‌باشد. بنابراین در صورتی‌که این وسیله در فاصله زمانی مشخص سرویس گردد و مرحله نصب کولر آبی به درستی انجام شود، یکی از بهترین گزینه‌ها برای خنک کردن محیط محسوب می‌شود.

در مقابل عدم توجه به این نکات باعث بروز مشکلاتی مانند لرزش در کولر می‌گردد و عملکرد آن را تحت شعاع قرار می‌دهد. در نتیجه زمانی‌که با چنین مشکلی مواجه می‌شوید شناخت علت بروز آن از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. در همین راستا برای شناخت علت لرزش کولر آبی و راه حل برطرف کردن ان در این صفحه با ما همراه باشید.

 

 

چطور لرزش کولر آبی رو بگیریمعلت لرزش کولر آبی و راه حل برطرف کردن ان

 

 

 

مهم‌ترین دلایل لرزش کولر

عوامل مختلفی باعث لرزش کولر آبی می‌شوند که برای آشنایی با آنها و روش‌های برطرف کردن این مشکلات مطلب زیر را به دو قسمت تقسیم کرده‌ایم. در بخش ابتدایی در خصوص مشکلات ناشی از عدم نصب مناسب کولر توضیحاتی را بیان می‌نماییم. سپس از فاکتورهای فنی بروز این مشکل صحبت خواهیم کرد.

 

تعمیر انواع تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

تعمیر موتورخانه ، مشعل ، انواع آبگرمکن ، فن کویل ، شومینه ، کولر آبی و …

44668973 021

 

تراز نبودن محل نصب کولر آبی

یکی از مهم‌ترین اصولی که برای نصب کولر آبی باید به آن توجه کنید تراز بودن کولر در هنگام جای‌گذاری آن است. برخی از افراد برای قرار دادن کولر روی پشت بام از یک چهارپایه فلزی یا آجری استفاده می‌کنند. بنابراین امکان دارد به هر دلیل این چهارپایه در طول زمان تراز بودن خود را از دست بدهد. بنابراین تنظیمات نصب کولر نیز تغییر کرده و همین مسئله باعث لرزش سیستم سرمایشی می‌شود.

لازم به ذکر است مواردی مانند شکستگی چهارپایه یا فرو رفتن پایه‌های آن داخل ایزوگام از عوامل بر هم خوردن تراز کولر محسوب می‌شوند. باید در نظر داشته باشید، عدم توجه به چنین مسئله‌ای هنگام نصب کولر آبی در تهران مشکلاتی در قطعات داخلی کولر هنگام کار کردن  به وجود می‌آورد. همچنین منجر به از بین رفتن بلبرینگ‌ها، یاتاقان‌ها، تغییر شکل دادن پروانه، نقص در عملکرد پولی‌ها و در نتیجه اختلال در عملکرد کولر آبی می‌گردد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   مزایا و معایب کولر آبی پرتابل

 

 

 

نصب دهانه کولر در ابتدای کانال آن

یکی از علت‌های شنیدن صدای لرزش کولر آبی بی‌توجهی به نوع نصب دهانه کولر به دریچه کانال کولر است. برخی از افراد هنگام نصب این وسیله بدون قرار دادن برزنت بین فاصله دهانه کولر و کانال کولر، آن را مستقیماً به کانال متصل می‌کنند. بنابراین کوچک‌ترین لرزش در هنگام کار کردن کولر، از طریق کانال به محیط منتقل شده و باعث آزار افرادی می‌شود که از این سیستم سرمایشی استفاده می‌کنند.

 

 

چرا کولر آبی لرزش داردنصب دهانه کولر در ابتدای کانال آن

 

 

 

خرابی پروانه کولر آبی

به عنوان اولین مشکل فنی در عملکرد کولر می‌توان به خرابی پروانه آن اشاره نمود.  بروز عواملی مانند ضربه‌ به پروانه کولر یا دلایل از قبیل خرابی یاتاقان‌ها، شل شدن حلزونی یا آسیب دیدگی و گشاد شدن پولی‌ها منجر به تاب برداشتن پروانه کولر می‌شود. در چنین حالتی در صورتی‌که کولر شروع به کار کند، پروانه لرزش زیادی را در آن ایجاد می‌کند. بنابراین حتماً باید پروانه کولر یا محور پروانه بررسی و در صورت نیاز تعویض گردند.

لازم به ذکر است در زمان بروز چنین مشکلی برای پیشگیری از خرابی مجدد پروانه کولر آبی باید تمامی عوامل ایجاد کننده این حالت نیز مورد بررسی و ارزیابی قرار بگیرند و در صورت نیاز، تعمیر کولر آبی یا تعویض شوند.

 

 

 

خرابی تسمه

در ادامه بررسی علت لرزش کولر آبی و راه حل برطرف کردن ان باید به عملکرد تسمه کولر توجه ویژه‌ای نمایید. خرابی تسمه کولر یا مناسب نبودن اندازه آن برای چرخاندن پروانه، از عوامل اصلی ایجاد لرزش در این وسیله سرمایشی محسوب می‌شود که در صورت بروز چنین مشکلی باید تعویض گردد.

 

 

خرابی یاتاقان‌های کولر آبی

یاتاقان‌ها قسمتی از کولر آبی هستند که وظیفه آنها انتقال قدرت موتور به پروانه‌ها و چرخش آنها می‌باشد. بنابراین دور از ذهن نیست که در طول زمان دچار استهلاک شده و خراب شوند و باید تعویض گردند. اما خراب شدن زود به زود یاتاقان‌ها می‌تواند به دلایلی مانند خرابی پولی‌ها، خراب شدن محور پروانه، ضربه به یاتاقان یا مناسب نبودن تسمه کولر بروز کند. شایان توجه است که این مشکلات منجر به خرابی قطعات مختلف کولر مانند پروانه آن شده و باعث ایجاد لرزش هنگام کار کردن کولر می‌شوند.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   هزینه سرویس کولر آبی

 

 

خرابی موتور کولر آبی

موتور از قطعات مهم کولر آبی محسوب می‌شود که خراب شدن آن در تمامی قسمت‌های این سیستم سرمایشی تاثیر مستقیم گذاشته و می‌تواند باعث لرزش در بدنه آن نیز شود. به طور کلی، موتور از ۳ سیم پیچ برای تنظیم دور تند، کند و یک سیم پیچ راه انداز تشکیل شده است. هنگام روشن شدن کولر اگر سیم پیچ راه‌انداز نتواند دور کم و زیاد را به درستی به سیم پیچ‌های دیگر منتقل کند، این مسئله منجر به لرزش در بدنه کولر می‌شود. در نتیجه به دلیل حساسیت عملکرد موتور کولر و ساختاری که دارد، در صورت خرابی و نیاز به تعمیر کولر آبی حتماً باید با تعمیرکاری که در این زمینه تخصص دارد تماس بگیرید.

 

 

برطرف کردن لرزش کولر آبیخرابی پروانه کولر آبی

 

 

 

خرابی پولی‌ها

پولی‌ها منتقل کننده نیروی گردشی از موتور به تسمه کولر هستند. بنابراین در صورتی که از جنس بی‌کیفیت ساخته شده باشند و دچار فرسایش گردند، گشاد شده و از عوامل ایجاد لرزش در کولر آب محسوب می‌شوند. لازم به ذکر است این قطعه در صورت فرسایش یا گشاد شدن  به راحتی تعویض می‌گردد و مشکل لرزش کولر را حل می‌کند. اگر پولی‌ها فقط شل شده باشند برای رفع علت لرزش کولر آبی و راه حل برطرف کردن ان می‌توان آنها را سفت کرده و مشکل را مرتفع نمود.

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که گفته شد باید جهت پیدا کردن علت لرزش کولر آبی به نکات بسیار مهمی توجه کرد. همچنین باید قسمت‌های مختلفی از کولر را تست نمود. در همین راستا برای بررسی و ارزیابی علت لرزش کولر آبی و راه حل برطرف کردن ان بهتر است از راهنمای افرادی که در این حیطه تخصص دارند استفاده کنید. از این‌رو می‌توانید برای تعمیر کولر آبی در تهران، نصب یا انجام سرویس‌های دوره‌ای آن با تعمیرکاران مجموعه سرویسیار24 تماس بگیرید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *