آبگرمکن دیواری

تعمیر آبگرمکن دیواری

تعمیر آبگرمکن دیواری
زمان مطالعه: 7 دقیقه

تعمیر آبگرمکن

آبگرمکن از تجهیزات پرکاربرد در هر منزل و مکانی است که با گرم کردن آب، آن را  برای مصارف مختلفی چون شستشو و حمام کردن، مناسب می‌گرداند. قطعاً استفاده مکرر از این تجهیز سبب افت کیفیت و در مواردی باعث خرابی و غیر قابل استفاده شدن آن می‌شود. در اینجا لازم است از متخصصین باتجربه در زمینه تعمیر آبگرمکن راهنمایی و کمک بخواهید و مراحل کار را به افراد باتجربه بسپارید اما اگر شما نیز آشنایی مختصری با ساز و کار آبگرمکن داشته باشید، به آسانی از بسیاری از خرابی‌های رایج آن، جلوگیری می‌کنید.

 

 

تعمیر آبگرمکن دیواری

تعمیرات آبگرمکن دیواری

 

 

اجزای آبگرمکن

آبگرمکن از قطعات مختلفی تشکیل شده است که آشنایی با آن‌ها در تشخیص به موقع و تعمیر آبگرمکن مؤثر است. از جمله اجزای شاخص آن می‌توان به مواردی چون: پره‌های آلومینیومی، مبدل حرارتی، کلاهک تعدیل، شعله پخش‌کن، شیپوره، میل سوپاپ آب، دیافراگم، شیر احتراق، میکروسوئیچ، فندک، کاور، شیر گاز، فلوسوئیچ، شیر پرکن، شیر سه طرفه، ترموکوپل، شیر هواگیری پمپ، الکترود سنسور، مبدل اصلی، الکترود جرقه، مشعل، سپر حرارتی، براکت نگهدارنده، چند راهه آب، پمپ سیرکولاسیون مدار گرمایش، فریم راست و چپ، شیر اطمینان، مبدل صفحه‌ای، اشاره کرد.

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

سرویس آبگرمکن

مفهوم کلمه سرویس با تعمیر متفاوت است. سرویس برای پیشگیری از خرابی‌های احتمالی و افزایش راندمان و ارتقاء کارکرد آبگرمکن است اما تعمیر به معنی رفع مشکل و ایراداتی است که به دلایل مختلفی، موجب مختل شدن ساز و کار و عدم کارکرد صحیح آبگرمکن گردیده است. سرویس آبگرمکن اگر منظم و به صورت دوره‌ای انجام پذیرد، از تحمیل هزینه‌های بیشتر صرف تعمیرات، جلوگیری نموده و کیفیت کار و عمر مفید آبگرمکن را بالا می‌برد.

 

 

تعمیر آبگرمکن دیواری

تعمیر و سرویس آبگرمکن

 

 

سرویس آبگرمکن شامل چه مواردی است؟

سرویس می‌تواند شامل عیب‌‌یابی و رفع ایراداتی چون: رسوب زدایی، بررسی رنگ شعله و نحوه سوختن آن، هواگیری، بررسی وضعیت قطعات مصرفی، بررسی نشتی آب و گاز، بررسی تغییرات دمایی آبگرمکن، بررسی محل صحیح نصب به  خصوص در منازل قدیمی، بررسی میزان فشار ورودی آب لوله‌کشی به داخل منبع آبگرمکن و اطمینان از مناسب بودن درجه سختی آب، شناسایی عوامل محیطی مخرب بر روی عملکرد آبگرمکن و تنظیم گزارش برای سرویس‌کاری دوره بعد باشد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   چرا شمعک آبگرمکن خاموش می شود؟

 

تعمیر آبگرمکن دیواری

انجام سرویس‌های دوره‌ای آبگرمکن توسط متخصصین

تعمیر آبگرمکن دیواری

بهتر است قبل از خرید آبگرمکن دیواری به بررسی انواع مختلف آن بپردازید و از محصولاتی استفاده کنید که کمپانی سازنده آن دارای نمایندگی‌های فروش، خدمات پس از فروش و تعمیرات باشند. به هنگام درخواست جهت تعمیر آبگرمکن دیواری، عنوان نمودن نوع آن که گازی است یا برقی، برند و مدل ضروری است چرا که تعمیر آبگرمکن، با توجه به موارد عنوان شده، دارای تفاوت بوده و هر مدل شیوه و ابزار مناسب با خود را لازم دارد.

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

مشکلات رایج در آبگرمکن

از مشکلات رایجی که تعمیر آبگرمکن را ضروری می‌گرداند می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

-عدم یکنواختی شعله و سوختن تمیز و یک دست آن

-سردی یا گرمی بیش از حد آب

-صدا دادن آبگرمکن مانند صدای انفجار کوچک و یا ضربه و یا صداهای مختلف

-نشتی آب از بدنه و یا ورودی‌ها و یا خروجی‌های آبگرمکن

-تغییرات دمایی آب و عدم امکان تنظیم دما

-نشتی گاز از لوله‌ها و یا بدنه آبگرمکن

-خروجی آب زرد رنگ از لوله‌های آبگرمکن

-کاهش خروجی آب گرم از آبگرمکن

-بدبو شدن آب گرم

-خاموش شدن خود به خودی شعله

-جرقه نزدن جهت روشن شدن

 

 

تعمیر آبگرمکن دیواری

رسوب گیری آبگرمکن

چرا زمانی که درجه آبگرمکن بالاست ، آب گرم نمی شود؟

یکی از دلایلی که با بالا بودن درجه آبگرمکن شعله کوتاه است و آب گرم نمی شود،  تنظیم نبودن شیر پروانه ای است .

این مشکل ممکن است از  خرابی قطعات رگلاتور آب یا ولوم تنظیم دما باشد.

در ابتدا مبدل را اسید شویی کنید.

سپس ؛ رگلاتور آب را سرویس کنید.

اگر مشکل برطرف نشد شیر پروانه ای را که به صورت دمپری در قسمت داخلی ورودی آبگرمکن است و توسط یه پیچ  2  سو تنظیم می شود را با کمک پیچ گوشتی در جهت 45 درجه قراردهید.

 

چرا آب در آبگرمکن دیواری دچار نوسان دما می شود؟

یکی دیگراز مشکلاتی که در آبگرمکن دیواری به شدت رایج است، نوسان دمای آب در آبگرمکن های دیواری است. این نوسان دما می تواند هنگام استفاده از آب گرم در حمام و آشپزخانه به شدت آزار دهنده باشد. برخی از دلایل  بروز این مشکل که موجب تعمیر آبگرمکن دیواری می شود، عبارت اند از:

افت فشار آب

اگر شیرهای ورودی آبگرمکن دیواری  تنظیم نباشند، همیشه با مشکل  افت فشار آب روبرو هستیم . افت فشار آب می تواند یکی از دلایل ایجاد نوسان دما باشد، زیرا باعث می شود ، شمعک داخل آبگرمکن دیواری به صورت مکرر خاموش و روشن شود. بدیهی است که خاموش و روشن شدن شمعک ها می تواند سبب نوسان دما برای تجهیزاتی همچون آبگرمکن ها شود.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   نحوه تعویض دیافراگم آبگرمکن بوتان

خراب شدن ترموستات

خراب شدن ترموستات ؛ یکی دیگر از عواملی  است که موجب نوسان دمای آب می گردد. ترموستات ها نقش مهمی را در عملکرد صحیح  ابگرمکن های دیواری دارند و وجود آن ها ضروری است . در صورت خراب شدن ترموستات ، باید با کارشناسان تعمیر آبگرمکن دیواری تماس حاصل نمایید تا این مشکل را برای شما رفع کنند.

 

دلیل کم بودن شعله آبگرمکن

خرابی دهانه نازل موجب کم شدن شعله آبگرمکن دیواری می گردد. راه حل  مرتفع  کردن مشکل کم بودن شعله آبگرمکن دیواری،  تنظیم شعله دستگاه است.

تعمیر آبگرمکن دیواری

تعمیر آبگرمکن دیواری

 

برای تنظیم شعله آبگرمکن دیواری به طریق زیر عمل می کنیم :

ابتدا آبگرمکن را خاموش کنید و منتظر بمانید تا دمای آن کم شود.

سپس قاب روی دستگاه را به آرامی بردارید.

در مرحله بعد ، پیچ ‌های مشعل آبگرمکن دیواری را باز کنید.

در این مرحله ، با یک  دستمال، آب گرم و مقداری ماده شوینده ، مشعل و نازل آبگرمکن را تمیز کنید.

در آخر ، مشعل را ببندید و آبگرمکن را روشن کنید

اما به دلیل حساس و تخصصی بودن  مراحل تنظیم فشار آبگرمکن دیواری  به شما  توصیه می کنیم با کارشناسان تعمیر آبگرمکن دیواری تماس بگیرید تا این مشکل را برای شما برطرف کنند .

 

هزینه تعمیر آبگرمکن دیواری

تعیین هزینه تعمیرات انواع آبگرمکن، نیازمند بازدید کارشناس است اما چنانچه مشتری ایراد دقیق را بداند، هزینه به صورت تقریبی و حسب مواردی چون: اجرت کار، قیمت قطعات تعویضی، خدمات جانبی (اسیدشویی و رسوب‌گیری، هواگیری) و در نهایت ایاب و ذهاب، برآورد و اعلام می‌گردد. اگر آبگرمکن دارای ضمانتنامه معتبر و مدت‌دار باشد، ابتدا بررسی می‌شود که اشکال ایجاد شده در محدوده گارانتی است یا خیر. در مواردی ایراد ناشی از بی‌توجهی مشتری در استفاده صحیح است که در این صورت هزینه به صورت آزاد محاسبه می‌گردد.

 

هزینه تعمیر آبگرمکن دیواری چقدر است؟

تعیین هزینه تعمیرات انواع آبگرمکن دیواری نیازمند بازدید کارشناس است.

چرا باید آبگرمکن دیواری سرویس شود؟

سرویس برای پیشگیری از خرابی های احتمالی و افزایش راندمان و ارتقاء کارکرد آبگرمکن دیواری است.

سرویس آبگرمکن دیواری شامل چه مواردی است؟

سرویس می تواند شامل عیب یابی و رفع ایراداتی چون رسوب زدایی، بررسی رنگ شعله و نحوه سوختن آن هواگیری ،بررسی وضعیت قطعات مصرفی، بررسی نشتی آب و گاز، بررسی تغییرات دمای آبگرمکن و....باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 56 میانگین: 4.9]

نوشته های مشابه

20 دیدگاه در “تعمیر آبگرمکن دیواری

  1. شاکری گفت:

    با درود فراوان آبگرمکن بوتان مدل B15 وقتی که شیر آب گرم رو باز می کنیم یک صدای عجیبی و بلندی میده بعد روشن میشه آیا حتما لازم به تعمیره ا مشکل خاصی نیست؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما ، علت صدای شدید ممکن است به علت خرابی شیر فشار شکن باشد . البته برای بررسی دقیق تر نیاز است سرویسیار از نزدیک ابگرمکن شما را چک کنند . برای دریافت مشاوره رایگان و درخواست تعمیر آبگرمکن دیواری خود می توانید با سرویسیاران ما تماس حاصل فرمایید .

  2. فرمند گفت:

    دو سال پیش شومینه ما رو تعمیر کردید گفتید برای خدمات بعدی تخفیف داریم الان آبگرمکن دیوار خراب شده تخفیف تعلق میگیره بهش؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما ، با سرویسیاران برای تعمیر آبگرمکن تماس بگیرید ، چون از مشتریان قدیم ما هستید حتما تخفیف در نظر گرفته خواهد شد

  3. سلماسی گفت:

    درود،مقالتون خیلی عالی بود . ممنون🙏 ما یک آبگرمکن دیواری و گازی بوتان داریم که به تازگی آب رو خیلی گرم نمی کنه انگار همیشه آب ولرمه مشکلش چی میتونه باشه ؟یعنی امکان داره آبگرمکن رسوب گرفته باشه؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . بله میتونه علت گرم نکردن آب از رسوب باشه و ممکنه موارد دیگه ای هم تاثیر گذار باشه . برای مشخص شدن علت اصلی بهتر هست بازید حضوری صورت بگیره .

  4. نوریان گفت:

    وقت به خیر آبگرمکن دیواری ما وقتی روشن میشه بعد از چند دقیقه آب سیاه خارج میشه . یعنی باید آبگرمکن دیواری مون رو تعویض کنیم یا لوله کشی مشکل داره؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . ممکنه آبگرمکن نیاز به تعویض داشته باشه ولی قبل از تصمیم گیری نیاز هست تا بازدید حضوری صورت بگیره . معمولا با اسید شویی آبگرمکن مشکل خروج آب سیاه رنگ برطرف میشه مگر اینکه لوله کشی باعث اون باشه .

  5. طاووسی گفت:

    با سلام گاهی اوقات با باز کردن آب گرم آب سیاه می آید و آبگرمکن دیواری صدای بدی می دهد آیا به آبگرمکن دیواری مرتبط است یا مشکل در لوله کشی آب است؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . آبگرمکن شما نیاز به رسوب زدایی دارد . برای این مورد می توانید از آدرس زیر استفاده کنید یا با شماره های اعلام شده برای هماهنگی با سرویسکاران تماس حاصل فرمایید .
      رسوب زدایی آبگرمکن

  6. قاسمی گفت:

    خدمات تعمیر آبگرمکن شما چه مدت گارانتی دارند؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . معمولا مدت زمان شش ماه برای گارانتی خدمات تعمیر آبگرمکن اعلام می شود .

  7. تهنیت گفت:

    اگر برای تعمیر آبگرمکن دیواری با شما تماس بگیریم همون روز تعمیرکار می فرستید؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . در اسرع وقت سرویسکار برای تعمیر آبگرمکن دیواری شما در محل حاضر است .

  8. لوایی گفت:

    چرا مجدد بعد از تعمیر آبگرمکن دیواری هنوز آبگرمکن صدا می دهد؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما ؛
      جناب لوایی گرامی با تعمیرکارتون تماس بگیرید و مشکلتون رو بگید ولی برای کسب اطلاعات بیشتر خودتون راجع به تعمیر آبگرمکن و رفع مشکل صدا می تونید مقاله علت صدای آبگرمکن رو مطالعه کنید .

  9. جمشیدی گفت:

    نرخ تعمیر آبگرمکن دیواری در سال جدید عوض شده؟ آیا نرخ مشخصی اعلام شده؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما ؛
      بله ، نرخ تعمیر آبگرمکن دیواری در سال جدید اعلام شده . اگر برای تعمیر قسمت خاصی از آبگرمکن اطلاعات نیاز دارید با کارشناسان سرویسیار 24 تماس بگیرید.

  10. هوشنگ گفت:

    آیا برای تعمیر آبگرمکن دیواری بعد از بازدید ، هزینه تعمیر آبگرمکن را اعلام می کنید یا بعد از تمام شدن کار ؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما ؛
      بعد از بازدید هزینه تعمیر آبگرمکن دیواری به صورت تقریبی به شما اعلام می شه اگر در هنگام تعمیر مورد دیگه ای پیش اومد هزینه تعمیر اون اعلام و اضافه میشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *