کولر آبی

روش های از بین بردن رسوبات کولر آبی

روش های از بین بردن رسوبات کولر آبی
زمان مطالعه: 6 دقیقه

از بین بردن رسوبات کولر آبی

کولر آبی از جمله سیستم‌های سرمایشی است که برای کار کردن به طور مستقیم از آب استفاده می‌کند. به همین دلیل احتمال دارد در طول زمان دچار رسوب املاح آب شده و در کار آن اختلال ایجاد شود. از این‌رو باید در  سرویس‌های دوره‌ای کولر موضوع رسوب‌زدایی از آن  نیز مورد توجه قرار بگیرد. این امر باعث شده از فرسایش و خراب شدن قسمت‌های مختلف کولر جلوگیری شود و عملکرد آنها نیز بهبود پیدا کند. در همین راستا قصد داریم در خصوص روش های از بین بردن رسوبات کولر آبی نکات بسیار مهمی را برای شما بازگو نماییم.

 

روش های از بین بردن رسوبات کولر آبیروش های از بین بردن رسوبات کولر آبی

 

 

راه‌های جلوگیری از تشکیل رسوب کولر آبی

بهترین راه‌حل برای از بین بردن رسوب کولر آبی جلوگیری از تشکیل املاح آب در قسمت‌های داخلی کولر می‌باشد. بنابراین شناخت راه‌های جلوگیری از تشکیل رسوب در کولر هنگام نصب کولر آبی یا در زمان سرویس و تعمیر آن در اولویت قرار دارد. از این‌رو تمامی روش‌هایی که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید برای جلوگیری از تشکیل رسوب و از بین بردن آنها کارایی دارند.

 

 

تعمیر انواع تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

تعمیر موتورخانه ، مشعل ، انواع آبگرمکن ، فن کویل ، شومینه ، کولر آبی و …

44668973 021

 

 

استفاده از پد سلولزی به‌جای پوشال در کولرهای آبی

پدهای سلولزی که دارای ساختار شبکه‌ای مانند هستند، بهترین جایگزین برای پوشال‌های معمولی جهت جلوگیری از رسوب املاح آب داخل کولر آبی محسوب می‌شوند. جالب است به این نکته اشاره کنیم، در صورتی‌که رسوب آب داخل این پدها نفوذ کرده باشد به راحتی با آب پاک شده و از بین می‌روند. بنابراین به آسانی می‌توان در سرویس دوره‌ای کولر یا تعمیر کولر آبی آنها را رسوب‌زدایی کرده و از شر رسوبات موجود در کولر خلاص شد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   علت داغ کردن موتور کولر آبی

 

استفاده از رزین‌های سختی‌گیر

در صورتی‌که در سیستم آب‌رسانی داخل منزل، از رزین‌های سختی‌گیر استفاده کنید به راحتی می‌توانید از نفوذ مواد معدنی موجود در آب به داخل کولر آبی و سایر تجهیزاتی که از آب استفاده می‌کنند جلوگیری نمایید. البته توجه کنید که این رزین‌های سختی‌گیر معمولا از مدل فیلتردار هستند و باید فیلتر آنها نیز در فواصل زمانی مشخص تمیز شوند.

 

جلوگیری از رسوب کولر آبیاستفاده از پد سلولزی به‌جای پوشال در کولرهای آبی

 

 

استفاده از فیلتر هوای کولر آبی

یکی دیگر از دلایل ایجاد رسوب داخل کولر آبی ورود گرد ‌و غبار یا آب باران در فصل‌های بارندگی می‌باشد. بنابراین به کار بردن فیلترهایی که سطح کولر را کاملا می‌پوشانند، برای جلوگیری از ایجاد رسوب در داخل این سیستم سرمایشی گزینه مناسبی به حساب می‌آیند. لازم به ذکر است استفاده از فیلترهای هوا ضمن افزایش کارایی کولر یکی از روش های از بین بردن رسوبات کولر آبی نیز می‌باشد. در نتیجه باید هنگام نصب کولر آبی در تهران به آن توجه ویژه‌ای شود.

 

تعویض مکرر آب کولر

تعویض مکرر آب در فواصل مشخص می‌تواند از تشکیل رسوب داخل کولر آبی جلوگیری نماید. البته این روش به دلیل به هدر دادن آب در فصول گرم سال خیلی توصیه نمی‌شود.

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

استفاده از گوی‌های رسوب‌گیر کولر آبی

این گوی کوچک در کولر آبی قرار داده می‌شود و با جذب املاح آب، مانع رسوب آنها در قسمت‌های مختلف این سیستم سرمایشی می‌گردد. البته توجه داشته باشید که این توپ‌ها به صورت محدود می‌توانند مانع از ایجاد رسوب شوند یا رسوب زدایی انجام دهند. بنابراین برای از بین بردن رسوب روی قسمت‌هایی که خارج از محدوده کف کولر می‌باشند مانند پوشال‌ها کارایی ندارند.

 

استفاده از فیلترهای تصفیه آب

در حال حاضر فیلترهایی در بازار موجود هستند که مانع تشکیل رسوب در وسایلی که از آب استفاده می‌کنند می‌شوند. این فیلترها با قرار گرفتن در مسیر ورودی آب داخل کولر، هنگام نصب کولر آبی نیز می‌توانند تا حدودی زیادی مانع از ایجاد رسوب و املاح، داخل این سیستم سرمایشی شوند.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   تعمیر کولر آبی خزر

 

 

فیلتر برای جلوگیری از رسوب کولر آبیاستفاده از فیلترهای تصفیه آب

 

 

استفاده از جوهر نمک یا سفید کننده

ریختن این مواد داخل کولر از جمله روش های از بین بردن رسوبات کولر آبی به حساب می‌آید. برای این‌کار باید ابتدا آب داخل سینی کولر را تخلیه کرده و سپس با ریختن این مواد داخل کولر اقدام به رسوب زدایی نمایید. توجه کنید ریختن جوهر نمک یا سفید کننده برای از بین بردن رسوب‌های تشکیل شده در قسمت انتهایی کولر موثر می‌باشد. علاوه بر آن باید بعد از استفاده، فورا تخلیه شده و کولر با آب شسته شود.

 

استفاده از محلول سرکه

استفاده از این محلول یکی دیگر از روش های از بین بردن رسوبات کولر آبی محسوب می‌شود. البته در نظر داشته باشید که این روش برای مواقعی که رسوب زیاد نباشد کارایی دارد. همچنین بعد از اینکه رسوب‌‌زدایی انجام شد باید کولر را تمیز کرده و سرکه‌ای که داخل آن قرار دارد را تخلیه کنید.

 

استفاده از جرمگیر کولر آبی

استفاده از جرمگیر های کولر آبی به عنوان یکی از جدیدترین محصولاتی که تولید شده و به بازار عرضه گردیده روش دیگری برای از بین بردن رسوبات داخل کولر آبی محسوب می‌شود.

 

استفاده از صابون برای رسوب زدایی

یکی از روش‌های سنتی ممانعت از ایجاد رسوب آب یا از بین بردن املاح تشکیل شده داخل کولر می‌توان به کار برد، انداختن صابون در کف کولر آبی است. این روش قدیمی می‌تواند تا حدودی از رسوب املاح آب در قسمت‌های پایینی کولر، پمپ و شناور آن جلوگیری کند.

 

 

سخن پایانی

در این مقاله در خصوص روش‌هایی که می‌تواند مانع از تشکیل رسوب در داخل کولر آبی شود صحبت نمودیم. همچنین روش های از بین بردن رسوبات کولر آبی را نیز شرح دادیم. به این نکته توجه کنید رسوب داخل کولر مانع از عملکرد مناسب دستگاه شده و در طول زمان باعث خرابی آن نیز می‌شود. بنابراین باید به مسئله رسوب‌زدایی از کولر آبی توجه ویژه شود و به صورت دوره‌ای سرویس‌های لازم در خصوص از بین بردن رسوب‌های ایجاد شده صورت پذیرد. در همین راستا اگر سوالی در زمینه روش های از بین بردن رسوبات کولر آبی داشتید یا در خصوص نصب و تعمیر کولر آبی در تهران نیاز به راهنمایی دارید می‌توانید با کارشناسان مجموعه سرویسیار24 تماس بگیرید.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *