تعمیر موتورخانه

اسید شویی موتورخانه

اسید شویی موتورخانه
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اسید شویی موتورخانه

در سیستم های گرمایشی انتقال حرارت مساله ای مهم و حائز اهمیت است. از اینرو در موتورخانه گاهی گزارش می شود که دمای سیستم از 100 درجه فراتر رفته اما دمای آب مصرفی همچنان سرد است. رسوب گرفتن مبدل حرارتی را می توان علت اصلی وقوع این مشکل دانست. اسید شویی موتورخانه یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن رسوبات است که ما در این مقاله به طور مفصل راجع به آن خواهیم گفت.

 

سرویس موتور خانه:

موتورخانه بخش مهمی از ساختمان است به طوری که آن را قلب سیستم تهویه نیز می نامند. این بخش می تواند در هر بخش از ساختمان واقع گردد. گفتنی است که موتور خانه مانند هر وسیله دیگری در بازه های زمانی متفاوت به تعمیر و یا سرویس نیازمند می شود.

تجمع رسوب در موتور خانه چه دلایلی دارد؟

وجود املاحی مانند کربنات کلسیم، سولفات کلسیم و…، کک نفتی و مواد شیمیایی اصلی ترین علت تجمع رسوب و گرفتگی لوله های آب است. این اتفاق در لوله های آب گرم بیشتر رخ می دهد. البته شایان ذکر است که این اتفاق یک شبه و در یک بازه زمانی کوتاه رخ نمی دهد و وقوع آن مدت زمان بیشتری را می طلبد. از اینرو املاح درون مخزن و یا درون لوله ها جمع شده و کیفیت دما و فشار آب را تا حد زیادی دستخوش تغییر می کنند. گفتنی است که برای رفع این مشکل می توان از شرکت های ارائه دهنده خدمات سرویس موتور خانه کمک گرفت.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   تنظیم ترموستات دیگ و پمپ موتورخانه

 

 

این مقاله به شما پیشنهاد می شود : تعمیر موتورخانه

 

 

اسید شویی مبدل حرارتی:

تجمع رسوب، ضعف عملکردِ مبدل را به همراه خواهد داشت. اسید شویی موتورخانه  از بهترین فرایندها برای حذف این رسوبات می باشد. در این فرایند با استفاده از مواد شیمیایی می توان پوسته ها و مواد زاید را به راحتی از روی مبدل حرارتی پاک نمود. چنین فرایندی عملکرد دستگاه را تقویت می کند.

 

 

اسید شویی موتورخانه

اسید شویی موتورخانه

 

 

اجرای صحیح فرایند اسید شویی موتورخانه:

صحیح ترین روش برای اجرای این فرایند این است که از اسید مناسب و دارای Inhibitor مخصوص فلز مس استفاده شود. چرا که این ماده از خوردگی این فلز جلوگیری می کند.

همچنین بهتر است تا اسید کم کم و تدریجا به آب اضافه گردد. لازم به ذکر است که اجرای یکباره این پروسه احتمال سوراخ شدن سطح فلزی دستگاه را افزایش می دهد. پس تحت هیچ شرایطی نباید قطعات و اجزا را درون اسید فرو کرد.

لازم به ذکر است که پس از اسید شویی سیستم بایستی به خوبی آبکشی شود.

 

 

 

 

اسید شویی موتورخانه چه فوایدی دارد؟

_ با اجرای این فرایند دیگر لازم نیست تا دستگاه را از جای خودش خارج کرد و قطعات را از یکدیگر جدا نمود. لذا تنها با خاموش کردن وسیله می توان فرایند اسید شویی را به انجام رساند.

_ اجرای این روش بسیار سریع و آسان است و هزینه زیادی نمی برد.

هزینه اسید شویی موتورخانه چقدر است؟

هزینه این آیتم به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که از این میان می توان به ابعاد موتورخانه، میزان رسوب زدگی قطعات، قیمت مواد مصرفی، وسایل و تجهیزات به کار برده شده برای اسید شویی و… اشاره کرد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   هزینه تعمیر موتورخانه شوفاژ

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

جمع بندی و نتیجه گیری اسید شویی موتورخانه:

  • موتورخانه مانند هر وسیله دیگری در بازه های زمانی متفاوت به تعمیر و یا سرویس نیازمند می شود.
  • وجود املاحی مانند کربنات کلسیم، سولفات کلسیم، کک نفتی و مواد شیمیایی اصلی ترین علت تجمع رسوب و گرفتگی لوله های آب موتور خانه است.
  • اسید شویی موتورخانه از بهترین فرایندها برای حذف رسوبات است. در این فرایند با استفاده از مواد شیمیایی می توان پوسته ها و مواد زاید را به راحتی از روی مبدل حرارتی پاک نمود.
  • اجرای این روش بسیار سریع و آسان است و هزینه زیادی نمی برد.

 

 

اسید شویی موتورخانه

اسیدشویی موتور خانه

چرا موتورخانه نیاز به اسید شویی دارد؟

به دلیل رسوب گرفتن مبدل حرارتی که موجب اختلاف دما بین سیستم و آب مصرفی میشود.

علت ایجاد رسوب در موتورخانه چیست؟

وجود املاحی مانند کربنات کلسیم، سولفات کلسیم ، کک نفتی ، مواد شیمیایی و ....

اجرای فرآیند صحیح اسید شویی موتورخانه به چه دلیل حائز اهمیت است؟

زیرا اگر این فرایند به درستی انجام نشود ممکن است سبب سوراخ شدن سطح فلزی دستگاه شود.

اسید شویی موتورخانه چه مزایایی دارد؟

تنها با خاموش کردن وسیله می توان فرایند اسید شویی را به انجام رساند.اجرای این روش بسیار سریع و آسان است و هزینه زیادی نمی برد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 34 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

6 دیدگاه در “اسید شویی موتورخانه

  1. لهراسبی گفت:

    هزینه اسیدشویی موتورخانه چقدره؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . این مورد بستگی به موتورخانه شما داره . برای استعلام هزینه دقیق اسید شویی موتورخانه با شماره های اعلام شده تماس بگیرید .

  2. علیان گفت:

    سلام وقت خیر ، میخواستم بپرسم اسید شویی قطعات موتورخونه رو میتونیم خودمون انجام بدیم ؟ یا اینگه اسید خاصی باید استفاده بشه ؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما جناب علیان . با توجه به خطراتی که در صورت عدم رعایت ایمنی برای سلامتی فرد داره ، پیشنهاد میکنیم کار اسید شویی موتورخانه رو خودتون انجام ندید . ضمنا سرویسکار با توجه به وضعیت قطعات موتورخانه شما تصمیم به استفاده از نوع خاصی اسید میگیره و در صورتی که اسید مناسب نباشه یا فرایند به درستی و کامل انجام نمیشه و یا باعث آسیب به قطعات موتورخانه میشه . برای هماهنگی با سرویسکاران با شماره های اعلام شده تماس حاصل فرمایید .

  3. مشایخ گفت:

    آیا هر سال باید اسیدشویی موتورخانه رو انجام بدیم؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . سرویس دوره ای و اسیدشویی سالیانه موتورخانه از بروز مشکلات و همچنین هزینه های سنگین تعمیر جلوگیری می کند . در نتیجه پیشنهاد ما انجام اسید شویی موتورخانه به صورت سالیانه می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *