کولر آبی

نحوه پیشگیری از پوسیدگی کولر آبی

نحوه پیشگیری از پوسیدگی کولر آبی
زمان مطالعه: 7 دقیقه

پوسیدگی در کولرهای آبی

با توجه به متریال استفاده شده در ساخت کولرهای آبی و نوع ساختار و کارکردی که دارند، همواره احتمال پوسیدگی این وسایل سرمایشی وجود دارد. به همین دلیل باید راهکارهایی را در نظر بگیرید که بتوان از پوسیدگی در این سیستم جلوگیری نمود.

به طور کلی یکی از مهم‌ترین دلایل پوسیدگی کولر، عدم توجه به سرویس کولر آبی و اقدامات مناسبی است که باید برای جلوگیری از این مسئله صورت پذیرد. بنابراین به جهت اهمیت این موضوع، قصد داریم در این مقاله در خصوص نحوه پیشگیری از پوسیدگی کولر آبی و راهکارهایی که در این زمینه وجود دارد توضیحاتی را خدمتتان ارائه نماییم.

 

 

جلوگیری از پوسیدگی کولر آبینحوه پیشگیری از پوسیدگی کولر آبی

 

 

 

مشکلات پوسیدگی کولر آبی

پوسیدگی کولر به ویژه در ناحیه کف آن مشکلات زیادی را در روند کاری این وسیله سرمایشی به وجود می‌آورد. به طور کلی می‌توان از مهم‌ترین مشکلات ایجاد شده در اثر پوسیدگی کولر به موارد زیر اشاره نمود:

  • کاهش بازدهی دستگاه در تولید هوای خنک
  • افزایش میزان انرژی مصرفی آب و برق
  • خراب شدن شناور و قطعات داخلی کولر
  • نفوذ رطوبت به ساختمان و نم دادن دیوارها
  • افزایش دور موتور و داغ کردن کولر
  • خراب شدن موتور و در نهایت سوختن آن

 

 

بررسی پارامترهای بروز پوسیدگی در کولر آبی 

یکی از دلایل خرابی کولر، پوسیدگی بدنه آن است که با در نظر گرفتن برخی از پارامترها که در ادامه مطلب در خصوص آنها صحبت خواهیم نمود و آموزش نحوه پیشگیری از پوسیدگی کولر آبی می‌توان تا حدود بسیار زیادی از بروز چنین مشکلاتی در این وسیله سرمایشی جلوگیری نمود.

 

تعمیر انواع تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

تعمیر موتورخانه ، مشعل ، انواع آبگرمکن ، فن کویل ، شومینه ، کولر آبی و …

44668973 021

 

عدم تخلیه آب کولر در بلند مدت

کولر آبی وسیله‌ سرمایشی است که فقط به منظور خنک کردن محیط در زمان گرمای شدن هوا استفاده می‌شود. بنابراین اگر در فصول سرد سال به درستی نگهداری نشود دچار ایرادات زیادی می‌گردد. به طور مثال اگر در این زمان آب کولر را خالی نکنید بدنه کولر که از  جنس فلز ساخته شده است دچار پوسیدگی می‌شود. به عبارت دیگر اگر آب برای مدت طولانی داخل کولر باقی بماند منجر به واکنش و اکسید شدن فلز کف کولر خواهد شد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   علت لرزش کولر آبی و راه حل برطرف کردن آن

علاوه بر آن میزان سختی آب باقیمانده در کولر یکی دیگر از عوامل مهمی است که باعث خوردگی متریال استفاده شده در ساخت این وسیله سرمایشی می‌گردد. همچنین یخ‌زدگی آب در فصل سرما و سنگین شدن کف کولر نیز علت دیگری برای از بین رفتن کولر یا خراب شدن آن محسوب می‌شود. به همین دلیل باید کولر را پیش از ورود به فصل سرما که برای مدت طولانی بدون استفاده باقی می‌ماند آماده کنید.

 

 

 

پوسیدگی کولر آبیراه‌های پیشگیری از پوسیدگی کولر آبی

 

 

 

عدم تعویض پوشال‌ها

زمانی‌که پوشال‌ها برای مدت طولانی استفاده می‌شوند مواد معدنی داخل آب روی آنها رسوب می‌کند. بنابراین هنگامی که آب از طریق پمپ و چهارراه روی پوشال‌ها ریخته می‌شود، مقداری از این رسوب‌ها از داخل پوشال‌ روی کفی کولر آبی ریخته و آنجا رسوب می‌کنند. بنابراین همین مسئله باعث خوردگی و از بین رفتن کفی کولر می‌شود.

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

استفاده از متریال‌های بی کیفیت در ساخت کولر آبی

یکی از دلایل اصلی پوسیدگی کولر استفاده از متریال‌های بی‌کیفیت در ساخت کولر به خصوص کفی آن محسوب می‌شود.

 

 

عدم سرویس کردن مناسب

هر چند که آماده کردن کولر برای فصل سرما کار راحتی به نظر می‌آید. اما همین عملیات تخلیه آب کولر و آماده کردن آن برای شروع فصل سرما اگر به درستی انجام نشود می‌تواند مشکلات زیادی را به بار آورد. بنابراین برای سرویس و تعمیر کولر آبی در تهران می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

راه‌های پیشگیری از پوسیدگی کولر آبی

سرویس به موقع و اصولی کولر توسط سرویس کارهای کار بلد در فواصل زمانی مشخص یکی از اصلی‌ترین روش‌های جلوگیری از پوسیدگی این وسیله سرمایشی محسوب می‌شود. این افراد با انجام برس‌کاری و استفاده از شوینده‌های مشخصی، کولر را به خوبی شسته و آبگیری می‌کنند. با این‌کار از بروز مشکلاتی مانند پوسیدگی کولر که امکان دارد در زمان استفاده نکردن از آن بروز کند جلوگیری می‌گردد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   سرویس کولر آبی آبسال

 

 

 

نصب سایبان

هنگام نصب کولر آبی بهتر است برای این وسیله سرمایشی یک سایبان در نظر بگیرید. در صورتی‌که سایبان به صورت اصولی روی کولر نصب شود، می‌تواند در فصول مختلف سال از آن در برابر تابش آفتاب، بارش برف و باران محافظت کند. در نظر داشته باشید تمامی این عوامل شرایط پوسیدگی و از بین رفتن بدنه کولر را فراهم می‌کنند که با قرار گرفتن سایبان مناسب بر روی کولر در زمان نصب اولیه آن، ضمن افزایش کارایی در روزهای گرم سال از خراب شدن و پوسیدگی آن نیز جلوگیری می‌شود.

 

 

استفاده از عایق در کف کولر آبی

همانطور که گفتیم یکی از علت‌های خرابی و پوسیدگی کف کولر استفاده از متریال‌های بی‌کیفیت در ساخت آن است. به همین دلیل با استفاده از عایقی مناسب در کف کولر می‌توانید مانع پوسیدگی آن شوید. عایق قیر سرد، عایق اسپری قیر، ایزوگام و عایق نانو الاستیک از از انواع عایق‌هایی هستند که می‌توان در این زمینه  استفاده نمود. در همین راستا برای دریافت مشاوره یا راهنمایی در زمینه نحوه پیشگیری از پوسیدگی کولر آبی یا سرویس و تعمیر کولر آبی می‌توانید با مشاوران و کارشناسان مجموعه سرویسیار24 تماس بگیرید.

 

 

عایق قیر سرد چیست؟

عایق قیر سرد با پوشاندن سوراخ‌های ریز و حتی زنگ‌زدگی‌های کولر می‌تواند مانع از خراب شدن و پوسیدگی این وسیله سرمایشی شود.

 

 

عایق اسپری قیر چیست؟

عایق اسپری قیر یکی دیگر از موادی است که امروزه برای جلوگیری از پوسیدگی سطح فلز در تماس با آب استفاده می‌شود.

 

 

ایزوگام

ایزوگام از جمله عایق‌هایی است که برای جلوگیری از پوسیدگی کولر آبی استفاده می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی‌های این عایق می‌توان به کارایی و کیفیت بالای آن اشاره نمود.

 

پیشگیری از پوسیدگی کولر آبیاستفاده از عایق در کف کولر آبی

 

 

عایق نانو استاتیک

عایق نانو استاتیک از جمله جدیدترین موادی است که برای ممانعت از نفوذ آب و پوسیدگی این وسیله سرمایشی به کار می‌رود. این ماده که جنسی لاستیکی دارد، قدرت نفوذ ناپذیری بسیار بالایی داشته و به راحتی می‌توان از آن در کف کولر استفاده کرد. باید بدانید برای استفاده از این عایق حتماً باید یک‌بار آن را کف کولر با کاردک کشیده و اجازه دهید خشک شود. سپس مجدد از عایق بر روی لایه قبلی ریخته با کاردک صاف کنید و پس از خشک شدن از کولر استفاده نمایید.

 

 

سخن‌پایانی

روش‌های مختلفی برای جلوگیری از پوسیدگی کولر آبی وجود دارد که ما سعی نمودیم در این مقاله مهم‌ترین آنها را برای شما شرح دهیم. در صورتی‌که باز هم در زمینه نحوه پیشگیری از پوسیدگی کولر آبی یا سرویس، تعمیر و نصب کولر آبی در تهران سوالی داشتید می‌توانید با کارشناسان مجموعه سرویسیار24 تماس بگیرید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *