پمپ آب خانگی

قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب

قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب
زمان مطالعه: 5 دقیقه

نصب پمپ آب برای بسیاری از افرادی که به کارهای فنی علاقه دارند می‌تواند جذاب باشد. این در حالی است که برای اتصال آن نیاز دارید تا قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب را بشناسید. شناخت این ابزار و قطعات باعث می‌شود تا احتمال بروز خطا در سیستم پمپ کمتر شود. هرچه شما اطلاعات بیشتری درباره نحوه نصب و قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب داشته باشید در زمان کمتری می‌توانید پمپ آب را راه اندازی و از یک سیستم پرفشار آب رسانی بهره‌مند شوید.

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

شناخت قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب

برای اینکه بتوانید یک پمپ آب را به شکل استاندارد نصب کنید نیاز دارید تا آشنایی کاملی با قطعات مورد نیاز نصب آن داشته باشید.  در ادامه شما را با بعضی از این ابزار آشنا خواهیم کرد.

 

 

قطعات اولیه برای نصب پمپ آبپمپ آب خانگی

 

 

 

اتصالات مورد نیاز برای پمپ آب

مغزی

مغزی‌های از جمله مهم‌ترین اتصالات مورد نیاز برای نصب یک پمپ هستند. مغزی‌ها در اصل یک اتصال لوله‌ای کوچک هستند که در دو سمت خود رزوه دارند. این مغزی‌ها می‌توانند به وسیله دنده‌های بسیار کوچک خود اتصال لوله‌ها به یکدیگر را راحت‌تر کرده و شما را در ساخت یک سیستم آبرسانی با کیفیت یاری کنند. همچنین بسیاری از مغزی‌ها می‌توانند قطعه مورد نیاز شما برای ایجاد اتصال دو لوله با قطرهای متفاوت باشند.

 

مهره و ماسوره

مهره و ماسوره نیز از دیگر قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب هستند که استفاده‌های بسیاری دارند.  این قطعه نیز کاربرد بسیاری در ایجاد اتصالات مورد نیاز یک سیستم آبرسانی دارد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   علت خاموش شدن مکرر پمپ آب خانگی

 

فلنج و واشر

از دیگر قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب و ایجاد اتصالات فلنج و واشر است. لازم به ذکر است که این اتصالات در موارد خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند. فلنج‌ها معمولاً از جنس چدن بوده و در دو سمت آنها قسمت‌های برای اتصال مشخص شده است.

از دیگر اتصالاتی که با توجه به شرایط ممکن است به آنها احتیاج داشته باشید می‌توانیم به بوشن، چند راهی‌ها، درپوش‌ها و زانویی‌ها اشاره کرد. هر یک از این موارد با توجه به مکان قرار گیری پمپ آب می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند.

 

 

برای نصب پمپ اب چه وسایلی نیاز استقطعات مورد نیاز پمپ آب

 

 

 

نکات مهم در زمان نصب پمپ آب

در کنار ابزار آلات و قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب، شما می‌بایست نکات مهمی را در زمان نصب و حتی قبل از آن در نظر داشته باشید. همان‌طور که اشاره کردیم اگر تجربه‌ای در این کار ندارید بهتر است نصب پمپ آب خود را به یک متخصص بسپارید. البته اگر در دسته افرادی هستید که به قول معروف دست به آچار خوبی دارند می‌توانید به سراغ رفتن نصب پمپ آب بروید.

 

ساخت یک سطح صاف

داشتن یک سطح صاف و مکان مشخص قبل از انجام عملیات نصب پمپ اهمیت بالایی دارد. استفاده از تخته چوب، یا حتی یک سطح فلزی می‌تواند انتخاب مناسبی برای قرار گیری پمپ آب باشد. توجه داشته باشید که زاویه یا شیب داشتن سطح کار می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی در پمپ آب شما شود.

 

شیر و مخزن مناسب

از قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب، می‌توان از شیر و مخزن مناسب یاد کرد. شیر یک طرفه همان‌طور که از نامش پیداست یک ابزار برای جابه‌جای آب و دیگر سیالات در یک سمت است. این شیر با مکانیزم فعال خود از برگشت مایعات جلوگیری می‌کند.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   نحوه کاهش صدای پمپ آب

مخزن مناسب نیز تأثیر گذاری بالایی در عملکرد پمپ آب شما خواهد داشت. به این منظور شرکت آب و فاضلاب قوانینی را نیز برای استفاده از آنها وضع کرده است. بر این اساس برای ساختمان‌هایی که ارتفاعی کمتر از 10 متر دارند یک پمپ آب یک اسب و برای ساختمان‌های بزرگ‌تر نمونه‌های دو اسب پیشنهاد شده‌اند.

 

فیلتر آب مناسب

استفاده از فیلتر آب شاید جزو قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب نباشد؛ اما وجود آن می‌تواند طول عمر پمپ آب را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. یک فیلتر مناسب می‌تواند از ورود شن و ماسه به پمپ و سیستم آبرسانی ساختمان جلوگیری کرده و حتی در مواردی جلوی ورود آلودگی‌های دیگر را نیز بگیرد.

 

 

تعمیر انواع تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

تعمیر موتورخانه ، مشعل ، انواع آبگرمکن ، فن کویل ، شومینه ، کولر آبی و …

44668973 021

 

 

لوله و اتصالات مورد نیاز نصب پمپ آب

لوله و اتصالات آن از جمله قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب  هستند. حال این تجربه شما در امر لوله کشی است که به شما کمک می‌کند از میان طیف وسیعی از لوله‌ها و اتصالات آن محصول مورد نیاز خود را انتخاب نمایید.

 

 

وسایل اولیه برای نصب پمپ ابخرید پمپ آب

 

سخن پایانی

همچون هر کار فنی دیگری نصب پمپ آب خانگی نیز نیاز به تخصص و تجربه دارد. اگر فردی هستید که از نظر فنی در سطح قابل قبولی هستید می‌توانید نسبت به نصب پمپ آب اقدام نمایید. انتخاب قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب در بازار امروز می‌تواند کمی دشوار باشد. پمپ آب در صورت نصب اشتباه می‌تواند مشکلات بسیار زیادی را برای آن به وجود آورد. اگر در این زمینه تخصصی ندارید  بهتر است که خرید قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب  و مراحل نصب آن را به یک متخصص بسپارید. در صورتی که به سرویسکار برای تعمیر پمپ آب خانگی نیاز دارید می توانید با ما در ارتباط باشید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *