کولر آبی

فیلتر هوای کولر آبی چیست و چه مزایایی دارد

فیلتر هوای کولر آبی چیست
زمان مطالعه: 6 دقیقه

اهمیت فیلتر کولر آبی

کولر آبی نوعی سیستم سرمایشی است که در هوای آزاد، بر روی پشت‌بام و تراس نصب می‌شود. به همین دلیل همواره در معرض گرد و غبار قرار داشته و برای نگهداری از آن باید فیلترهای مختلفی استفاده کرد.

در همین راستا امروزه انواع مختلفی از فیلترهای هوا تولید شده‌اند که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند و می‌توانند باعث افزایش کارایی این نوع سیستم سرمایشی شوند. البته لازم به ذکر است به کار بردن این فیلترها در سیستم عملکرد کولر، ضمن افزایش کارایی این وسیله سرمایشی هزینه نگهداری و تعمیر کولر آبی را نیز تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

برای آنکه بدانید فیلتر هوای کولر آبی چیست و چه عملکردی دارد، در این مقاله با ما همراه باشید تا در زمینه انواع مختلف این محصول و کارایی آن توضیحات مهمی را خدمتتان ارائه نماییم.

 

 

فیلتر هوای کولر آبی چیستفیلتر هوای کولر آبی چیست

 

 

 

فیلتر هوای کولر آبی چیست

کولر آبی که روی پشت بام یا داخل تراس نصب می‌شود، همواره در معرض گرد و غبار، آلودگی‌ها و ریزگردهای مختلفی قرار دارد. همچنین وجود بخار آب، بخار روغن موتور یا ذراتی که به جهت چرخش تسمه در کولر ایجاد می‌شوند، می‌توانند آلودگی‌های زیادی را از طریق کانال کولر در محیط پخش کنند.

بنابراین تاکنون فیلترهای مختلفی برای حذف آلاینده‌های گوناگون تولید شده‌اند که می‌توان جهت تصفیه هوای تولید شده توسط کولر آبی از آنها استفاده کرد. لازم به ذکر است در صورتی‌که در منزل افراد سالمند، کودکان کم سن و سال، نوزادان و افرادی که دچار بیماری‌ها و مشکلات تنفسی هستند زندگی می‌کنند، اهمیت به کار بردن فیلترهای تصفیه هوا دو چندان می‌شود.

همچنین باید بدانید اکثر فیلترهای هوا، از نوعی پوشش‌ با جنس الیاف پلی‌استر ساخته شده‌اند که به شکل‌های مختلف می‌توانند جلوی نفوذ آلودگی‌ها را به محیط بگیرند. بنابراین در ادامه مقاله ضمن پاسخ به سوال فیلتر هوای کولر آبی چیست به معرفی انواع مختلف فیلترهای مورد استفاده در این سیستم و مشخصاتی که هر کدام دارند می‌پردازیم.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   نصب ، تعمیر و سرویس کولر آبی در غرب تهران

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

فیلتر هوای دور تا دور کولر

این محصول نوعی فیلتر ساخته شده با فناوری نانو است که برای جلوگیری از انتشار آلودگی‌های تولید شده توسط کولر آبی به کار گرفته می‌شود. این نوع فیلتر دور تا دور کولر قرار گرفته و مانند یک کاور تمام سطح آن را پوشش می‌دهد. بنابراین با ویژگی‌های عملکردی و‌ ساختاری که دارد مانع ورود آلودگی‌ها و گرد و ‌غبار به محفظه کولر می‌شود. همچنین ضمن ممانعت از ورود آلودگی‌ها و گرد و غبار، از بدنه کولر در برابر عوامل محیطی مانند باران و برف نیز محافظت می‌کند.

 

 

 

فیلتر هوای حلزونی کولر

این نوع از فیلترهای کولر آبی، شامل دو تکه هستند و با قرار گرفتن در دو طرف حلزونی کولر، آن را به خوبی می‌پوشانند. با استفاده از این فیلترها می‌توان حلزونی کولر را کاملاً پوشش داد و مطمئن شد هیچ گرد ‌و غباری از طریق آن، وارد محیط مورد استفاده نمی‌شود.

 

 

دلیل استفاده از فیلتر هوای کولر آبیمزایای استفاده از فیلتر هوای کولر آبی

 

 

 

فیلتر هوای دریچه کولر آبی

در پاسخ به سوال فیلتر هوای کولر آبی چیست باید بدانید نوع دیگری از فیلترهای هوا، برای این سیستم سرمایشی وجود دارند که می‌توان آنها را در فضای داخل محیط، بر روی دریچه‌های کولر قرار داد. این نوع فیلترها که در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند، مانند سدی در مقابل انتشار آلودگی‌ها و گرد و غبار از طریق دریچه‌های کولر عمل می‌کنند.

در نظر داشته باشید این محصولات، کاربردی دو منظوره دارند و در فصول سرد سال نیز مانع ورود هوای سرد به داخل محیط می‌شوند. همچنین دور تا دور این فیلترها، آهنربایی قرار گرفته است که با چسبیدن به دریچه ورودی هوای کولر، از ایجاد ظاهری ناخوشایند در منزل جلوگیری می‌کند.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   تعمیر و سرویس کولر آبی شمال تهران

 

تعمیر انواع تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

تعمیر موتورخانه ، مشعل ، انواع آبگرمکن ، فن کویل ، شومینه ، کولر آبی و …

44668973 021

 

مزایای استفاده از فیلتر هوای کولر آبی

هر کدام از فیلترهای مورد استفاده در این سیستم سرمایشی مزایا و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. به طور مثال فیلترهایی که مثل کاور دور تا دور کولر قرار می‌گیرند مانع از پخش شدن گرد و غبار به داخل منزل شده و از خراب شدن کولر به دلیل نفوذ عوامل فرسایشی در تمامی طول سال محافظت می‌کنند. بنابراین هنگام نصب کولر آبی می‌توانید برای افزایش کارایی آن از این محصولات استفاده کنید.

همچنین فیلترهایی که بر روی دریچه‌های کولر آبی قرار می‌گیرند، ضمن جلوگیری از پخش شدن آلودگی‌ها به داخل محیط، مانع ورود حشرات موذی از طریق کانال کولر نیز می‌شوند. همچنین به دلیل اینکه این فیلترها از جنس نانو یا الیاف پلی‌استر ساخته شده‌اند، مانع نفوذ عوامل بیماری‌زا مانند ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و میکروب‌ها به داخل منزل می‌گردند.

علاوه بر آن وجود فیلترها موجب فرایند تبخیر دوگانه آب شده و این مسئله منجر به تولید هوای خنک‌تر توسط این سیستم سرمایشی می‌شود. بنابراین همین مسئله باعث صرفه‌جویی بیشتر در هزینه‌ها نیز می‌گردد. از طرفی فیلترهای کولر آبی به دلیل ممانعت از ورود گرد و غبار به داخل محیط، مانع نشستن گرد و خاک روی وسایل منزل شده و به این ترتیب از فرسایش لوازم منزل نیز جلوگیری می‌کنند.

 

 

 

فیلتر هوای کولر آبی به چه دردی میخوره ؟فیلتر هوای دور تا دور کولر

 

 

 

سخن پایانی

فیلترهای کولر آبی محصولات بسیار مهمی هستند که باید جهت افزایش کارایی کولر، به کار گرفته شوند. نکته مهمی که در استفاده از آنها باید رعایت کنید، تعویض فیلتر در زمان سرویس و تعمیر کولر آبی در تهران هنگام استفاده مجدد در شروع فصل گرما می‌باشد. بر این اساس در صورت هرگونه سوال در زمینه تعویض فیلتر، تعمیر و نصب کولر آبی در تهران، می‌توانید با کارشناسان مجموعه سرویسیار24 تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *