شومینه

بررسی انواع شومینه

زمان مطالعه: 7 دقیقه

انواع شومینه

انواع شومینه ها (Fireplace) از تجهیزات گرمایشی پرکاربرد و در عین حال جذاب و زیبا، برای توزیع گرما در فضای داخلی محسوب می شوند. این وسیله علاوه بر گرمایش فضای خانه، در نقش یک المان دکوراتیو، زیبایی و جذابیت بصری دکوراسیون فضای داخلی را دو چندان می سازد. در حال حاضر، این مدل از تجهیزات گرمایشی، در مدل ها و طرح های گوناگون و با متریال مختلف تولید و به بازار ارائه می شوند.

لازم به ذکر است که شومینه ها را می توان از لحاظ سوخت مصرفی، طرح و مدل و مصالح استفاده شده در فرآیند ساخت، طبقه بندی نمود. این نوع سیستم گرمایشی به علت برخورداری از ضریب حرارتی بالا، نیازهای گرمایشی سازه های با کاربری مسکونی و ساختمانی را به خوبی برآورده می سازد.

 

انواع شومینه

انواع شومینه

 

این مقاله به شما پیشنهاد می شود : تعمیر شومینه

 

 

انواع شومینه از لحاظ سوخت مصرفی

1- شومینه گازی

شومینه گازی از جمله سیستم های گرمایشی مدرن و دکوراتیو محسوب می شود. کارکرد این مدل از بخاری های گازسوز، بدون ایجاد آلایندگی و با کمترین خطر صورت می گیرد. رونق زندگی آپارتمان نشینی، استفاده چشمگیر از این مدل وسایل گرمایشی را در پی داشته است. سوخت مورد نیاز برای راه اندازی این دستگاه از طریق گاز شهری تامین می گردد.

انواع شومینه گازی

شومینه گازی ، به دلیل تنوع زیاد در مدل ،یکی از پر طرفدارترین شومینه هاست . انواع مدل شومینه گازی عبارتند از : شومینه دیواری گازی و انواع شومینه کنجی یا گوشه که از محبوبیت بیشتری برخوردار است .با توجه به تنوع شومینه گازی شما می توانید با توجه به سلیقه خود و شرایط آب و هوایی و دکوراسیون یکی از انواع این شومینه را انتخاب نمایید.

شومینه کنجی

شومینه کنجی، به لحاظ نوع معماری ، مدل و محل ساخته شدن آن به شومینه کنجی یا شومینه سه گوش معروف است . تفاوت شومینه کنجی با سایر شومینه ها در نحوه ساخت است و در مصالح مصرفی مانند سایر شومینه هاست . شومینه ای  که در گوشه دیوار یا همان کنج منزل ساخته ‌شود، شومینه کنجی یا سه گوش نامیده می شود . رعایت و حفظ تقارن و تعادل در شومینه کنجی از اهمیت ویژه ای برخوردار است .

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   بررسی علت دود کردن شومینه

 

شومینه کنجی

شومینه کنجی 

البته توصیه ما به شما برای زیباتر شدن  و جلوه بیشتر شومینه کنجی حفظ سادگی است .این شومینه هر چه ساده تر باشد نمای بهتری به منزل شما می دهد . پس بهتر است از مصالح سنگین و بزرگ استفاده نکنید .

شومینه دیواری

نوعی از شومینه ، که درون دیوار نصب می شود و از نظر معماری متفاوت است ، شومینه دیواری نامیده می شود .

برای خانه های کوچک که فضای کمتری دارند ،نصب شومینه دیواری توصیه می شود . زیرا شومینه دیواری فضای کمی را اشغال می کند . در ضمن این شومینه قابلیت نصب در قسمت های مختلف خانه به اندازه دلخواه را نیز دارد .

شومینه دیواری از نظر سوخت مانند سایر شومینه هاست و سوخت آن  می تواند هیزمی، الکلی، گازی، برقی و… باشد.

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

2- شومینه برقی

فرآیند راه اندازی و کارکرد این نوع از شومینه ها با استفاده از جریان الکتریکی صورت می گیرد. نیروی الکتریکی منجر به گرم شدن فنرهای داخلی دستگاه و متعاقب آن، تولید حرارت و گرما می شود. نصب و راه اندازی آسان و ضریب حرارتی بالا، از مهم ترین ویژگی های شومینه های برقی محسوب می شود. ضمنا، قیمت شومینه برقی بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

3- شومینه چوبی

این نوع از شومینه ها غالبا در فضای باز مورد استفاده واقع می شوند. در صورت استفاده از شومینه های چوبی در محیط های بسته، مناسب است که تبادل هوای آزاد در فضای مورد استفاده جریان داشته باشد. همچنین، استفاده از این نوع دستگاه ها غالبا با تولید حجم زیادی از خاکستر و دوده همراه است.

 

انواع شومینه

انواع شومینه

4 – شومینه الکلی، یکی از انواع شومینه

یکی از جدید ترین و مدرن ترین انواع شومینه ها ، شومینه های الکلی هستند . به دلیل این که شومینه های الکلی نیاز به دودکش ندارند در همین مدت ، طرفدارهای زیادی پیدا کرده است . شومینه الکلی به دلیل نوع سوخت آن که الکل یا اتانول می باشد مانند شومینه های هیزمی و سوخت های فسیلی در هنگام احتراق گاز دی اکسید کربن و دود تولید نمی کنند.

 ویژگیهای شومینه الکلی  

1 . شومینه الکلی ، به دلیل این که گاز دی اکسید کربن و دود تولید نمی کنند نیاز به دود کش ندارند و به راحتی در هر مکانی نصب می شوند .

2 . سوخت شومینه الکلی ، الکل یا اتانول است و گرمای کمتری نسبت به شومینه های هیزمی و گازی دارد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   علت خاموش شدن شومینه گازی

3 . چون هیچگونه خاکستر و دوده تولید نمی کند به عنوان سوخت پاک دسته بندی می شود و با محیط سازگارتر است .

4 . شومینه های الکلی پرتابل هستند یعنی به راحتی امکان جابجایی دارند .

 

انواع و اقسام شومینه ها از لحاظ مصالح

1- شومینه بتنی

از دیگر انواع شومینه می توان به شومینه های بتنی، اشاره نمود. شومینه های بتنی برای استفاده در انواع دکوراسیون ها اعم از مدرن و سنتی مناسب می باشند.

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

2- شومینه آجری

این نوع از شومینه ها به علت ظاهر جذاب و زیبا، تاثیر مطلوبی و مثبتی بر روی نمای بصری دکوراسیون برجای می گذارند. شومینه های آجری از بهترین گزینه ها برای استفاده در دکوراسیون های سنتی و کلاسیک به شمار می روند.

3- شومینه سنگی

برای ساخت این نوع از شومینه ها از سنگ های باکیفیت و در عین حال زیبا استفاده می شود. دوام و استحکام بالا، ظاهر جذاب و زیبا و مناسب برای دکوراسیون‌های روستیک، از مشخصات های شومینه های سنگی تلقی می گردد.

انواع شومینه از لحاظ مدل

1- شومینه دیواری

این نوع از شومینه ها در دیوار سازه های ساختمانی طراحی و اجرا می شوند. ایجاد نمایی شیک از لحاظ بصری و بهینه سازی فضا، از نقاط عطف شومینه های دیواری قلمداد می گردد.

2- شومینه ایستاده

شومینه های ایستاده به علت برخورداری از طاقچه، ظاهری شبیه به شومینه های سنتی دارند. همچنین، این نوع از شومینه ها به صورت سقفی، دیواری یا آزاد طراحی می شوند.

سرویسیار24؛ مرکز مجاز نصب و تعمیر انواع شومینه

مجموعه سرویسیار24 از مراجع مجاز و معتبر نصب و سرویس و تعمیر شومینه، در سطح استان تهران محسوب می شود. کلیه خدمات این مجموعه به صورت تخصصی، حرفه ای و با مناسب ترین قیمت در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

خدمات سریع، بهره گیری از تجربه و تبحر تکنسین های متخصص، گارانتی خدمات و امکان اعزام سرویسکار به محل، از مهم ترین ویژگی های شرکت serviceyar24.com تلقی می گردد.

 

 

 

چند نوع شومینه داریم؟

انواع شومینه از لحاظ سوخت مصرفی :شومینه گازی، شومینه برقی ،شومینه چوبی انواع شومینه از لحاظ مصالح: شومینه بتنی، شومینه آجری، شومینه سنگی انواع شومینه از لحاظ مدل: شومینه دیواری ،شومینه ایستاده

آیا شومینه ها می توانند گرمای مورد نیاز برای ساختمان را فراهم کنند؟

بله،انواع شومینه به علت برخورداری از ضریب حرارتی بالا، نیازهای گرمایشی سازه های با کاربری مسکونی و ساختمانی را به خوبی برآورده می سازد.

آیا خدمات نصب، سرویس و تعمیر انواع شومینه توسط سرویسیار ۲۴ دارای گارانتی می باشد ؟

بله، تمام خدمات ارائه شده توسط سرویسیار ۲۴ از جمله نصب ، سرویس و تعمیر انواع شومینه دارای گارانتی می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 40 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

18 دیدگاه در “بررسی انواع شومینه

  1. پرسان گفت:

    آیا شومینه استیل قابل تاییده از نظر شما؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . انتخاب جنس شومینه به پارامتر های متتعدی بستگی دارد . برای دریافت مشاوره نسبت به انتخاب جنس شومینه می توانید با سرویسیاران ما تماس حاصل فرمایید .

  2. باباجانی گفت:

    آیا شما شومینه نصب می کنید؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما ، بله برای هماهنگی با سرویسیاران جهت نصب شومینه لطفا با شماره های اعلام شده تماس حاصل فرمایید .

  3. اسفندیاری گفت:

    سلام خسته نباشید من یک شومینه هیزمی دارم می خواستم بپرسم امکان تبدیل این شومینه به شومینه گازسوز هست؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . بله امکان تبدیل شومینه هیزمی به شومینه گازی هست . البته محدودیت هایی وجود داره که مربوط به طراحی شما میشه . برای بازدید حضوری میتونید با شماره های اعلام شده تماس بگیرید .

  4. مطلبی گفت:

    با توجه به انواع شومینه ها ، از لحاظ جنس و مدل ، کدامیک از انواع شومینه برای ویلا در شمال مناسب تر است ؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما ، انتخاب نوع شومینه به فضا و شرایط طراحی شما نیز بستگی دارد . برای دریافت مشاوره رایگان جهت انتخاب و نصب انواع شومینه با شماره های اعلام شده تماس حاصل فرمایید .

  5. ایزدی گفت:

    با توجه به انواع شومینه در سوخت امکان تبدیل انواع شومینه به همدیگر را داریم ؟ یعنی به طور مثال شومینه هیزمی را تبدیل به شومینه گازسوز کنیم؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما ، بله امکان تبدیل شومینه ها به یکدیگر وجود دارد ، برای بررسی حضوری می توانست با شماره های اعلام شده در ارتباط باشید .

  6. پرستو گفت:

    آیا شما با کارشناسی می توانید به ما بگویید کدامیک از انواع شومینه برای خانه ما مناسب است؟ یا اصلا شومینه مناسب است ؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . بله در صورتی که شما نیاز به مشاوره جهت خرید و نصب شومینه داشته باشید کارشناس شما رو برای انتخاب مناسب راهنمایی می کنه .

  7. بزرگیان گفت:

    سلام بر کارشناسان سرویسیار24 ، با تشکر از شما بابت توضیحات و پاسخگویی . آیا استفاده از انواع شومینه سلیقه ای است یا باید مسائل فنی دیگر نیز مورد بررسی قرار گیرد؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما .ممنون از اظهار لطف شما . اگر مشکل فنی خاصی وجود نداشته باشد ، طبق سلیقه شما انجام خواهد شد .

  8. منانی گفت:

    گفتید که شومینه الکلی یکی از انواع شومینه هاست .آیا شومینه الکلی برای خانه های بزرگ هم کارایی داره؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . بله کاربرد دارد .

  9. سپیده گفت:

    کدامیک از انواع شومینه برای ویلا مناسب تر است ؟

    1. ادمین گفت:

      برای دریافت راهنمایی و مشاوره برای نصب شومنیه با شماره های اعلام شده تماس حاصل فرمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *