شومینه

نصب ترموکوپل شومینه گازی

نصب ترموکوپل شومینه گازی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

نصب ترموکوپل شومینه

ترموکوپل شومینه (Thermocouple) از قسمت های مهم و حائز اهمیت برای ایجاد فرآیند احتراق و تشکیل شعله به شمار می رود. این قطعه با انتقال سیگنال الکتریکی به شیر گاز، روشن شدن شومینه را عملیاتی می سازد. همچنین، قطعه ترموکوپل در کاهش خطرات احتمالی، نقش برجسته و بارزی ایفا می نماید. در اثر کاهش اکسیژن و تجمع گاز، احتمال حوادثی مانند انفجار و آتش سوزی وجود دارد.

 

 

 

نصب ترموکوپل شومینه گازی

ترموکوپل شومینه گازی

 

 

این مقاله به شما پیشنهاد می شود : تعمیر شومینه

 

 

آشنایی با ترموکوپل شومینه

قطعه ترموکوپل شومینه تعبیه شده در ساختار بخاری های گازسوز به شکل استوانه ای با طول حدود 10 سانتیمتر می باشد. این قطعه غالبا به یک سیم مسی حدود 3 الی 5 سانتیمتر متصل می شود. ترموکوپل غالبا در کنار شمعک شومینه نصب می گردد. همچنین، یک سر آن به شمعک و سر دیگر به شیر گاز متصل شده است. تجمع رسوبات و آلودگی ها، از دلایل اصلی مختل شدن کارکرد ترموکوپل می باشد. با تمیز کردن نوک قطعه و باز شدن مسیر، این مشکل برطرف می گردد.

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

در هنگام خاموش شدن شمعک شومینه گازی، ترموکوپل با ارسال فرمان به بخش بوبین دستگاه، جریان گاز را به صورت کامل قطع می کند. این امر از بروز بسیاری از خطرات و حوادث جدی و بعضا ناگوار جلوگیری به عمل می‌آورد. در برخی مواقع، ترموکوپل بخاری های گازسوز، به علت شکستگی یا آسیب دیدن، نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می کند. تعویض و نصب قطعه ترموکوپل یک فرآیند کاملا تخصصی و مهارتی می باشد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   آموزش تعمیر شومینه گازی

 

 

نصب ترموکوپل شومینه گازی

ترموکوپل شومینه

 

 

نحوه نصب ترموکوپل شومینه

به منظور نصب ترموکوپل شومینه، در وهله نخست می بایست جریان گاز دستگاه به صورت کامل قطع گردد. برای نصب این قطعه به ابزارهایی مانند پیچ گوشتی و آچار نیاز است. قطعه ترموکوپل در بخش میانی پیلوت یا شمعک و بوبین واقع شده است. برای باز کردن این قطعه باید روکش قرار گرفته بر روی این قسمت به صورت کامل برداشته شود. با استفاده از آچار، پیچ ها و اتصال دهنده ها را باز کرده و جدا می شوند.

 

 

 

 

قبل از نصب، مناسب است که ترموکوپل کاملا تمیز و نظافت شود. سپس آن را در محل مناسب خود قرار دهید. در ادامه پیچ و مهره های مربوطه را محکم کرده و سیم ها، در دو سر ترموکوپل قرار می گیرند. سفت کردن بیش از حد پیچ ها، ممکن است موجب شکستگی و آسیب دیدن thermocouple شود. پس از اطمینان حاصل کردن از نصب کامل، شیر گاز را باز کرده و شعله شومینه را روشن کنید.

نکته: قبل از اقدام به تعمیر یا تعویض ترموکوپل، می بایست از خراب بودن و عدم کارکرد این قطعه اطمینان حاصل نمود. برای تست این قطعه می توان از ولت متر استفاده نمود. ولت متر را بر روی میلی ولت تنظیم نموده و دستگاه را روی سیم مسی قرار دهید. سپس ترموکوپل را روشن نموده و حدود 10 ثانیه صبر کرده تا گرم شود. نمایش عدد 25 بر روی دستگاه، حکایت از سلامت و سالم بودن ترموکوپل دارد.

 

 

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   شش سوالی که حتما باید از نصاب شومینه بپرسید

 

نصب ترموکوپل شومینه گازی

ترموکوپل شومینه

 

 

برآورد قیمت تعویض ترموکوپل شومینه

هزینه تمام شده تعویض ترموکوپل شومینه متاثر از نوع و مدل دستگاه متغیر و متفاوت می باشد. همچنین، تعمیر و عدم نیاز به تعویض ترموکوپل، هزینه های نهایی سرویس شومینه را تحت شعاع قرار می دهد. بررسی کارکرد و عملکرد بوبین و ترموکوپل، ارزیابی دودکش، بررسی کارکرد جرقه زن و هیزم شومینه، از دیگر مولفه ها و پارامترهای تاثیرگذار و موثر در این زمینه محسوب می شود.

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

سرویسیار 24؛ مرجع تخصصی تعمیر ترموکوپل شومینه

مجموعه سرویسیار24 از مراجع حرفه ای و تخصصی در زمینه نصب، تعویض و تعمیر ترموکوپل شومینه گازی به شمار می آید. در این مرکز، کلیه خدمات به صورت تخصصی و با مناسب ترین قیمت به مشتریان ارائه می گردد. گارانتی خدمات، ارائه خدمات به صورت شبانه روزی و اعزام تعمیرکار به محل را می توان از نقاط عطف این مجموعه برشمرد.

 

 

کار ترموکوپل شومینه چیست؟

ترموکوپل شومینه با انتقال سیگنال الکتریکی به شیر گاز، روشن شدن شومینه را عملیاتی می سازد.

علت مختل شدن کار ترموکوپل شومینه چیست؟

جمع رسوبات و آلودگی ها، از دلایل اصلی مختل شدن کارکرد ترموکوپل می باشد.

ترموکوپل شومینه چگونه از خطرات جلوگیری می کند؟

در هنگام خاموش شدن شمعک شومینه گازی، ترموکوپل با ارسال فرمان به بخش بوبین دستگاه، جریان گاز را به صورت کامل قطع می کند. این امر از بروز بسیاری از خطرات و حوادث جدی و بعضا ناگوار جلوگیری به عمل می‌آورد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 26 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “نصب ترموکوپل شومینه گازی

  1. کفاش گفت:

    صبحتون به خیر .اگر درتعمیر شومینه گازی ، فقط نیاز به تعویض بوبین ترموکوپل باشد هزینه آن چقدر می شود؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . برای مشخص شدن هزینه تعویض بوبین ترموکوپل باید با خود سرویسکاران ما صحبت کنید . با شماره های اعلام شده تماس بگیرید تا برای این مورد راهنماییتون کنن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *