شومینه

علت خاموش شدن شومینه گازی

تعمیر شومینه گازی
زمان مطالعه: 5 دقیقه

شومینه ها، از تجهیزات گرمایشی کاربردی و کارآمد برای تامین گرمایش مطبوع محیط، در فصل سرد سال به شمار می روند. تولید و توزیع گرما و حرارت در محیط توسط این مدل از وسایل گرمایشی، در گرو کارکرد و عملکرد مطلوب و بهینه دستگاه می باشد. خاموش شدن شومینه به صورت ناگهانی و یکباره، به ویژه در فصل سرد زمستان، یک اتفاق ناخوشایند و آزار دهنده محسوب می شود. خاموش شدن شومینه های گازی به صورت ناگهانی و یکباره، از علل و دلایل مختلفی ناشی می شود.

 

 

علت خاموش شدن شومینه گازی

خاموش شدن شومینه گازی

 

این مقاله به شما پیشنهاد می شود : تعمیر شومینه

 

 

علت های اصلی خاموش شدن شومینه

1- مسدود شدن مسیر گاز ورودی

انسداد و گرفتگی مسیر گاز ورودی به مشعل را می توان از دلایل اصلی خاموش شدن شومینه برشمرد. راه اندازی و کارکرد شومینه های گازی، مستلزم تامین سوخت مورد نیاز دستگاه می باشد. این دستگاه ها با استفاده از گاز شهری، فرآیند تولید و توزیع گرمایش محیط را انجام می دهند. بسته شدن مسیر جریان گاز ورودی، خاموش شدن ناگهانی شومینه را در پی دارد.

در بسیاری از مواقع، مسیر گاز ورودی به علت وجود گردوغبار و آلودگی های موجود در هوا، بسته و مسدود می‌شود. مسدود شدن و گرفتگی مسیر گاز، موجب کم شدن فشار گاز ورودی و متعاقب آن، خاموش شدن یکباره شومینه می شود. با باز کردن مسیر جریان گاز ورودی توسط تعمیرکاران کاربلد و متبحر، این مشکل برطرف می گردد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   علت صدای شومینه گازی

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

2- معیوب شدن ترموکوپل  

خرابی و معیوب شدن ترموکوپل، یکی دیگر از دلایل اصلی خاموش شدن ناگهانی شومینه گازی به شمار می رود. به طور معمول، با گرم شدن ترموکوپل توسط شمعک یا پیلوت، جریان الکتریکی تولید می شود. جریان الکتریکی ایجاد شده به بخش بوبین شومینه انتقال یافته و به منظور باز شدن مسیر گاز ورودی، سوپاپ بوبین آن را جذب می کند. نگه داشتن شعله شمعک وسایل گازسوز برای مدت زمان 20 تا 30 ثانیه، به منظور گرم شدن ترموکوپل و تکمیل این فرآیند صورت می گیرد.

در صورت قطع یا سوختن اتصالات فلزی ترموکوپل، در کارکرد و عملکرد این قطعه اختلال ایجاد شده و شومینه به یکباره خاموش می شود. برای رفع اصولی و صحیح این مشکل باید نسبت به تعمیر ترموکوپل شومینه اقدام نمود.

 

 

 

 

3- گرفتگی دودکش شومینه

از دیگر علل خاموش شدن شومینه، می توان به مسدود شدن دودکش، اشاره نمود. گازهای تولید شده در اثر فرآیند احتراق گاز توسط دودکش به بیرون انتقال داده می شوند. در صورت مسدود شدن مسیر خروجی دودکش، گازهای تولید شده به داخل شومینه بر می گردند. در این حالت، به علت کاهش گاز اکسیژن، مشعل شومینه پس از مدت زمان کوتاهی خاموش می شود.

استفاده از کلاهک H، عدم وجود پیچ و خم های زیاد در مسیر دودکش و استفاده از زانوهای کمتر، از راهکارهای مناسب و مفید برای رفع این مشکل محسوب می شود.

 

 

 

علت خاموش شدن شومینه گازی

خاموش شدن مشعل گازی

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   تعمیر فندک شومینه

 

 

 

هزینه تعمیر و سرویس شومینه گازی

در برآورد هزینه سرویس و تعمیر شومینه ها، عوامل و پارامترهای مختلفی به صورت مستقیم نقش دارند. نوع و مدل شومینه، از فاکتورهای تاثیرگذار و موثر در این زمینه به حساب می آید. علاوه بر این، هزینه های مربوط به تعمیرات شومینه شامل هزینه تعویض قطعات نظیر شمعک، تعمیر یا تعویض ترموکوپل و سرویس دستگاه می شود.

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

بهترین مرکز تعمیر شومینه گازی

فرآیند سرویس و تعمیر تجهیزات گرمایشی و گازسوز، یک پروسه کاملا تخصصی و مهارت محور می باشد. مجموعه سرویسیار 24 با بهره مندی از تکنسین ها و تعمیرکاران متخصص و حرفه ای، فرآیند تعمیر شومینه گازی را به صورت تخصصی عملیاتی می سازد.

ارائه خدمات شبانه روزی، گارانتی خدمات تعمیر و سرویس، سرعت در خدمت رسانی و امکان اعزام تعمیرکار به محل، از ویژگی های شاخص مرکز معتبر serviceyar24 قلمداد می گردد. همچنین، ارائه خدمات تخصصی با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت، از نقاط عطف این مجموعه به شمار می رود.

 

 

 

 

دلایل خاموش شدن شومینه چیست ؟

محل قرار گیری ترموکوپل و شمعک شومینه تنظیم نباشد / خراب شدن بوبین شومینه / انحراف نازل گاز وروی به مشعل شومینه / مشکل ترموکوپل شومینه / بسته شدن مسیر گاز ورودی به مشعل شومینه / مشکلات مربوط به دودکش شومینه

چرا انحراف نازل گاز ورودی به مشعل باعث خاموش شدن شومینه می شود؟

وقتی نازل در اثر ضربه یا شل شدن پیچ در جای اصلی خود قرار نگیرد، جریان گاز به طور کامل وارد محفظه مشعل شومینه نمی‌ شود. با قطع و وصل شدن گاز مشعل ، شومینه خاموش می شود.

برای جلوگیری از ورود اجسام خارجی به داخل دودکش شومینه چه باید کرد؟

اگر مسیز دود کش دچار انسداد شود باعث خاموش شدن شومینه می شود برای حل این مشکل حتما باید از کلاهک H استفاده کرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 17 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

8 دیدگاه در “علت خاموش شدن شومینه گازی

  1. کاتب گفت:

    درود ما یک شومینه گازی داریم که سال گذشته به علت خاموش شدن گفتند باید ترموکوپل عوض بشه و ما هم ترموکوپل رو عوض کردیم .دوباره که خواستم برای سال جدید تست کنم دوباره خاموش میشه یعنی باز هم باید ترموکوبل عوض بشه؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . بررسی علت خاموش شدن شومینه شما با توجه به اینکه سال گذشته ترموکوپل عوض کردید نیازمند بازدید حضوری هست . برای هماهنگی با شماره های اعلام شده تماس بگیرید .

      1. مهدی گفت:

        سلام.برای شومینه سه طرفه ی گازی باید چه سایز دودکش رد کنیم از سقف

        1. ادمین گفت:

          درود بر شما . برای دریافت راهنمایی با شماره های اعلام شده تماس حاصل فرمایید .

  2. بهداد گفت:

    درود بر شما ، هزینه سرویس کامل شومینه گازی چقدر هست؟ پس از سرویس مشکل خاموش شدن شومینه رفع میشود؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . بله از فرایند سرویس شومینه همه مشکلات بر طرف خواهد شد و همچنین هزینه آن بعد از انجام مشخص خواهد شد . برای دریافت راهنمایی بیشتر می توانید با شماره های اعلام شده تماس حاصل فرمایید .

  3. ایزدی گفت:

    به علت گرفتگی لوله بخاری مدام شومینه مون خاموش می شد گرفتگی دودکش رو بر طرف کردیم ولی هنوز شومینه خاموش میشه .علت خاموش شدن شومینه چیه و چکار باید کرد؟

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما . همونطور که در مطلب اشاره شده ، به غیر مسدود شدن مسیر دودکش ها ، ترموکوپل و گاز ورودی هم باید چک بشن .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *