کولر آبی

تفاوت کولر آبی سلولزی با کولر آبی پوشالی

تفاوت کولر آبی پوشالی با سلولوزی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

تفاوت کولر آبی پوشالی با کولر آبی سلولوزی در چیست ؟

با وارد شدن کولرآبی سلولزی به بازار اولین سوالی که هنگام خرید کولرآبی در ذهنمان ایجاد می شود این است که ؛آیا کولرآبی سلولزی مناسب تر است یا کولرآبی پوشالی؟

 

اما این دو کولر آبی چه تفاوتی با هم دارند ؟

آنچه که در کولرهای سلولزی مشهود است برای رطوبت زنی از پدهای سلولزی استفاده می شود و در کولرهای آبی معمولی از پوشال؛ این مورد مهم ترین تفاوت کولر آبی سلولزی با کولر آبی معمولی ( پوشالی ) می باشد.

 

 

 

توزیع اب در انواع کولرتفاوت توزیع آب در پدسلولزی و پوشال

 

 

 

ویژگیهای کولرآبی سلولزی در مقایسه با کولرآبی معمولی ( پوشالی )

 

کولرآبی سلولزی موجب تصفیه هوا می شود.

آیا می دانستید پدهای سلولزی مانند یک فیلتر هوا عمل می کنند؟ جذب گرد و غبار موجود در هوا ( مخصوصا در شهر های صنعتی یا آلوده مثل تهران ) یکی از اصلی ترین ویژگی های کولر های آبی با پد سلولوزی است که به خاطر ساختار منظم ، فشرده و منسجم پد ها  محیطی تمیز ایجاد می نمایند و از توزیع آلودگی در هوا ممانعت می کنند.

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

جلوگیری از رشد باکتری در کولرآبی سلولزی :

همان طور که در قسمت قبل اشاره شد ، ساختار منسجم و فشرده پد های سلولوزی در کولر های آبی علاوه بر جلوگیری از خرد شدن یا شکستگی پدها امکان رشد باکتری ها را نیز در این کولر ها به شدت کاهش می دهد .

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   راههای افزایش عمر مفید کولرآبی

 

پد سلولزی دچار تغییر شکل نمی شود.

پدهای سلولزی ازساختاری همگن ، منسجم و یکنواخت برخودارهستند و پس از ریزش آب روی آنها به سمت پایین حرکت نمی کنند و دچار انباشتگی در قسمت پایین پد سلولزی نمی شوند.

 

 

تعمیر انواع تاسیسات سرمایشی و گرمایشی

تعمیر موتورخانه ، مشعل ، انواع آبگرمکن ، فن کویل ، شومینه ، کولر آبی و …

44668973 021

 

 

میزان خنک کنندگی در کولرآبی سلولزی بیشتر است :

اول این که  پوشال ها بافت های ناهمگن و متغیری دارند، علاوه بر این ، پس از ریزش آب روی آنها در مدت کوتاهی (یک هفته) به سمت پایین حرکت کرده و در آنجا انباشته می شوند .

در نتیجه قسمت های  پایینی، حجم پوشال ، متراکم تر ودر بخش های وسط یا بالایی حجم پوشال تا حدی تنک و خالی می گردد. همین موضوع سبب می گردد ،هوای گرم بیرون از قسمت هایی که پوشال آن ها تحلیل رفته بدون خنک شدن، وارد کولر شود و این هوای خنک نشده و گرم وارد شده  با هوای خنک شده قسمت های  پرپوشال مخلوط شده و موجب کاهش میزان خنک کنندگی هوای کولرهای آبی معمولی می شود.

اما در مقابل ، پدهای سلولزی دارای ساختاری همگن و یکنواخت هستند که بر خلاف پوشال ها آب به صورت کاملا یکنواخت در آن ها پخش می شود و هیچ قسمتی از پد مملو از آب و یا خشک باقی نمی ماند.

در نتیجه هوای گرم از هیچ قسمت نمی تواند وارد کولر شود .همچنین این پدها می توانند سرعت عبور هوای گرم را اندکی کاهش دهند و بیشتر در تماس با آب قرار دهند. این مسئله موجب می شود میزان خنک کنندگی کولرهای سلولزی بیشتر از کولرهای آبی باشد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   نصب کولر آبی

 

 

 

 

سیستم گردش اب کولر با پد سلولوزیسیستم خنک کنندگی کولرآبی

 

صرفه جویی در مصرف انرژی

پدهای سلولزی در تابستان و فصل گرما و در شرایط آب و هوایی که رطوبت نسبی هوای بیرون (RH) کمتر از 15 درصد باشد قادر هستند دمای هوای خروجی را تا ۱۵ درجه سانتی گراد کاهش دهند. خنک سازی توسط این پدها موجب کاهش ، میزان برق مصرفی گشته و هزینه های انرژی نیز کم می شود.

 

سخن آخر

مقاله بالا با ذکر تمامی تفاوت کولر آبی سلولزی با کولر آبی معمولی و بررسی ویژگیهای کولر آبی سلولزی موجب می شود  تا با دیدی روشن و کاملا هشیار و آگاهانه  بتوانید نسبت به انتخاب کولر آبی متناسب با نیاز خود اقدام نمایید.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *