شومینه

علت صدای شومینه گازی

علت صدای شومینه گازی
زمان مطالعه: 4 دقیقه

صدای شومینه گازی

علت صدای شومینه گازی موضوعی است که در این مقاله به آن می پردازیم. شومینه گازی از تجهیزات گرمایشی کاربردی و کارآمد برای توزیع حرارت و گرما در محیط داخلی محسوب می‌شود. شومینه های گازسوز با کارکرد و عملکرد بهینه خود، گرمایش فضای مورد استفاده را به نحو مطلوب تامین می کنند. کارایی و بازدهی و بهره وری مطلوب، ضریب ایمنی و اطمینان بالا، توزیع گرما با نرخ ثابت و یکسان و بهینه سازی مصرف سوخت را می توان از مهم ترین مزایای شومینه های گازی برشمرد.
با این وجود، در برخی مواقع شومینه های گازسوز دچار ایراد و مشکلات فنی می شوند. خرابی و معیوب شدن ترموکوپل، خاموش شدن ناگهانی و یکباره، گرفتگی مسیر ورودی گاز، تولید صدای زیاد در هنگام کارکرد، خراب شدن شمعک و انسداد دودکش، از رایج ترین و شایع ترین مشکلات شومینه های گازی تلقی می گردد. به منظور رفع و برطرف کردن این مشکلات، می بایست درصد سرویس و تعمیر شومینه گازی برآمد.

 

 

علت صدای شومینه گازی

شومینه گازی

 

 

این مقاله به شما پیشنهاد می شود : تعمیر شومینه

 

 

 

علت صدای شومینه گازی

تولید صدای زیاد در هنگام کارکرد، یکی از مشکلات و ایرادات فنی شومینه گازی به شمار می رود. در این شرایط کارکرد بخاری با تولید سروصداهای غیر عادی و نامتعارف صورت می گیرد. خرابی و معیوب شدن شمعک، علت اصلی به صدا افتادن شومینه در هنگام کار کردن می باشد. در برخی مواقع سطح صدای دستگاه با خاموش شدن مکرر بخاری همراه می شود.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   شش سوالی که حتما باید از نصاب شومینه بپرسید

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

 

 

لازم به ذکر است که با گذشت زمان، به تدریج آلودگی ها، ذرات گردوغبار و معلق در هوا، بر روی قطعات و متعلقات شومینه های گازی تجمع می کنند. تجمع آلاینده ها بر روی محفظه شمعک، موجب مسدود شدن مسیر عبور جریان گاز می شود. مسدود شدن مسیر ورود اکسیژن به محفظه فوران گاز، موجب مختل شدن کارکرد شمعک می شود. به علت مسدود شدن، گاز به ناچار اکسیژن را از دهانه جلویی شمعک گرفته تا روشن بماند. این فرآیند موجب تولید صدای بعضا غیر معمول شومینه می شود.

بنابراین، علت اصلی صدای شومینه های گازی به مسدود شدن مسیر جریان گاز و اکسیژن به شمعک یا پیلوت دستگاه مربوط می شود. با برطرف گرفتن آلودگی ها و باز کردن مسیر ورودی، به احتمال قوی این مشکل رفع می‌گردد.

 

 

 

 

 

علت صدای شومینه گازی

شومینه گازی

 

 

 

اجزا و قطعات شومینه گازی

1- لوله اصلی

لوله اصلی یکی از اجزای و قطعات اصلی شومینه گازی به حساب می آید. رساندن و انتقال جریان گاز به مشعل دستگاه، از وظایف اصلی این قطعه تلقی می گردد.

2- ترموکوپل

ترموکوپل از دو فلز غیر همجنس متصل به هم تشکیل شده که در اثر گرم شدن توسط شمعک، تولید جریان الکتریکی می کند. قسمت انتهایی ترموکوپل به بوبین متصل شده است. جریان الکتریکی تولید شده به وسیله ترموکوپل، موجب ایجاد میدان مغناطیسی در هسته بوبین می شود. در صورت خاموش شدن ناگهانی دستگاه، ترموکوپل با صدور فرمان به بوبین، موجب قطع جریان گاز می گردد.

این محتوا به شما پیشنهاد می شود :   تعمیر فندک شومینه

3- لوله شمعک

این قطعه جریان گاز را به شمعک شومینه انتقال می دهد. با تامین گاز مورد نیاز، فرآیند ایجاد شعله و روشن شدن پیلوت یا شمعک دستگاه صورت می گیرد.

4- هیزم شومینه

هیزم شومینه گازی در گرمایش محیط نقش بسزایی ایفا می نماید. این قطعه با گرم شدن توسط مشعل به رنگ قرمز تغییر حالت داده و موجب توزیع گرما در محیط می شود.

 

 

 

 

5- مشعل شومینه

مشعل های شومینه در انواع و اقسام کوره ای، خطی، استیل دوبل، استیل و مشعل چدنی طراحی و تولید می شوند.

 

 

 

علت صدای شومینه گازی

شومینه گازی

 

 

سرویسیار 24؛ مرکز مجاز تعمیر شومینه گازی

مجموعه سرویسیار 24 از مراکز تخصصی و حرفه ای تعمیر و سرویس شومینه گازی در سطح استان تهران محسوب می شود. این مجموعه با برخورداری از تکنسین های زبده و کاربلد، فرآیند سرویس و تعمیر شومینه های گازی را در کوتاه ترین بازه زمانی عملیاتی می کند. ارائه بهترین خدمات با مناسب ترین قیمت و گارانتی خدمات، از نقاط عطف serviceyar24 قلمداد می گردد.

 

 

 

سرویسیار24 در سریع ترین زمان ممکن در خدمت شماست 

برای تماس کلیک کنید 09197841667

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 21 میانگین: 5]

نوشته های مشابه

3 دیدگاه در “علت صدای شومینه گازی

  1. احمدی گفت:

    درود بر شما وقت بخیر . از کجا باید بفهمیم علت صدای شومینه مربوط به شمعک هست یا جای دیگه شومینه خراب شده ؟ و اینکه اگه همین جوری با صدا کار کنه ایا مشکلی داره ؟ چون شومینه ما از اولش هم صدا میداد .

    1. ادمین گفت:

      درود بر شما جناب احمدی . این مورد تخصص سرویسکاران هست و لازمه برای تعیین علت صدای شومینه گازی شما سرویسیار در محل حاضر بشه . میتونید برای هماهنگی برای حضور سرویسیاران با شماره های اعلام شده تماس بگیرید .

    2. مصطفی گفت:

      در محیط کم صدا فقط شمعشو روشنکن و گوش بده اگه صدا میده از شمعه اگه نه از شعله است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *